“Dante’s Inferno” er afgjort en af de bedste videospilfilmatiseringer til dato. Det siger måske ikke så meget, men dette er altså en både underholdende og vellavet skildring af én mands rejse gennem helvede. BD-udgivelsens transfer og lydspor gør stort indtryk, men det havde været dejligt med mere ekstramateriale. Fans af spillet, japanimation og seriøse animationsfilm i al almindelighed bør afgjort give “Dante’s Inferno” en chance, også selvom den godt måtte have været mindre ensformig.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 evermind 13 år siden

Spillet skal jeg ikke kunne udtale mig om, men jeg må desværre sige, at jeg synes, det er en ret skrækkelig film. :(
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#2 chronaden 13 år siden

Enig i anmeldelsen, syns det var en medium-til-god fornøjelig affære :)

Mindede mig lidt om The Black Freighter.
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#3 Ericmase 13 år siden

Spillet var "LOL!", men har ikke set filmen og vidste heller ikke der fandtes en! :D
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#4 dyg 13 år siden

Åh ja, jeg husker godt spillet:

Det var fantastisk!
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#5 evermind 13 år siden

#4 Det er vist [url= noget nyere udgave[/url], filmen er baseret på. :)

"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#6 The Duck 13 år siden

I forhold til digtet er det jo noget anderledes, men jeg var da underholdt!
Gravatar

#7 dyg 13 år siden

#4 - Yes, det så jeg godt, men i min verden stoppede produktionen af ordentlige computerspil i 1999. Siden da er der kun udkommet bras, som jeg vælger at ignorere!
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#8 evermind 13 år siden

#7 Gnavne gamle mand, du anerkender dermed ikke dejlige titler som Deus Ex, Fallout 3, Left 4 Dead, Batman: Arkham Asylum osv.? :O
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#9 dyg 13 år siden

Jeg kan måske lige gå med til L4D (for det er det eneste af de nævnte jeg har spillet) :)

Men hvis jeg skal være ærlig, så venter jeg stadigvæk på et spil, der kan gå ind og afløse Quake 1's position som bedste spil i historien. Og da jeg ikke rigtigt længere spiller computerspil, så finder jeg nok aldrig en afløser (skulle måske lige være Portal 2, selvom jeg ikke tror det).
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#10 evermind 13 år siden

Vi må ikke glemme Half-Life 1+2 - dem synes jeg da er værdige afløsere! :)

EDIT: 1'eren er endda fra - hvad? 1998?
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"

Skriv ny kommentar: