Men hvis der er noget i “The Dark Knight Rises”, der har større slagkraft end dens action, er det dens rå power på det følelsesmæssige plan. Under filmens sidste akt spiller Nolan på hele følelsesregistret, som var han David Helfgott foran et Steinway. For, jovist, med sine 164 minutter er “The Dark Knight Rises” en smule for lang, og persongalleriet kunne godt have været en anelse mindre, men al kritik går fløjten, når slutningen nærmer sig, og alt går op i en højere enhed på en måde, der knap nok kan beskrives med ord. Hvis dette vitterligt er Nolans sidste Batman-eventyr, så stopper han ikke blot, mens legen er god, men mens hans superheltesaga topper genrens podium.

Se også: Filmz TV: Batman-franchisens historie og “The Dark Knight Rises”-interviews

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 MMB 11 år siden

Her er en oversigt over de danske anmeldere:

Filmz - 6/6
B.T. - 6/6
Onfilm - 6/6
Politiken - 5/6
Berlingske - 5/6
Ekstra Bladet - 5/6
Jyllands-Posten - 4/6
Ekko - 3/6
Gravatar

#42 elwood 11 år siden

#37

Tror Johan har været "bange" for at spoile noget, hvis man vil læse en mere dybdebroende review, vil der unægtelig være spoilers, der er andre som laver den slags anmeldelser senest eksempel er en hvis Prometheus anmeldelse, fra andet site af, det rimer lidt på nekrofil, men mere cinematisk 8-)

Det som man vil ha er eksempel fra filmen, hvorfor den er god eller dårlig, og kommer man dertil, så er man nødt til og komme med deciderede scener, for hvis du blot "danser" rundt om den varm grød, så vil du ende med de her reviews.

Men jeg er nu sikker på Johan vender tilbage, og kan kommenter ting i spoiler bokse, for dem som vil ha mere konkrete eksempler, jeg tror bare det er svært og gøre med lige præcis den her film uden at spoile.

Såsom tænkt eksemple har ikke set filmen endnu, skal måske i morgen.

Måden som man ser Bruce wayne/batman reagere da Alfred blir flået midt over af Bane (overdriver lige med vilje) er hjerteskærende, og det giver en hel naturlig reaktion i scenen bagefter, hvor han...

Kan man omskrive det til og fortælle om en god scene, uden at spoile filmen?

Og igen blot tænkt eksempel

Men med det sagt så savnede jeg godt nok en kommentar på den famøse football scene fra traileren af, som Johan kommenterede en hel del på med hensyn til CGI'en, havde han ikke ligefrem næsten et væddemål kørende 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#43 Batsy 11 år siden

elwood (42) skrev:
Måden som man ser Bruce wayne/batman reagere da Alfred blir flået midt over af Bane (overdriver lige med vilje) er hjerteskærende, og det giver en hel naturlig reaktion i scenen bagefter, hvor han...


Jeg vil sku dele hans vrede... Nobody kills Michael Caine like that!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#44 Babo84 11 år siden

Godmorgen dk's to anmeldere, Ann Lind og Casper giver 5 store/6.
Gravatar

#45 Babo84 11 år siden

BN (39) skrev:
Det kommer sandelig an på hvem man er. Biljagten på hustaget er en af mine all time favorites, når det gælder actionscener, og det samme er havnescenen, der kulminerer med skurken der hives ud af sin bil, med replikken "I'm Batman!" Bedre pay-off fås ikke! ... Og hvad med den anden skurk, der får sig et par flyveture gennem luften og bliver råbt ind i hovedet: "Do I look like a cop?"

Det er for mig action-filmkunst, når det er ypperst.


Den med "flyveturen gennem luften" er selvfølgelig godt lavet, også havnescenen er spændende, men jeg ved ikke om det er decideret action-sekvens. Altså jo.. Det er action, i og med at der "sker noget", men for mig er action; biljagter, slås-scener, shootouts, og lign. Noget der får ens puls op, hvor man bliver blæst væk.
Gravatar

#46 elwood 11 år siden

Men når jeg måske får den set i morgen skal jeg da prøve og lave et spoilerfri review, forvent dog ingen Bachelor opgave (Scott'en I'm looking in your direction)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#47 Babo84 11 år siden

Information: Meget positive (de giver ingen karakter)
CinemaZone: 5/6
Gravatar

#48 elwood 11 år siden

Mon ikke den her tråd når op over 459, ganske hurtigt.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#49 Batsy 11 år siden

elwood (48) skrev:
Mon ikke den her tråd når op over 459, ganske hurtigt.


Prometheus få sikkert hård konkurrence :D
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#50 BN 11 år siden

elwood (48) skrev:
Mon ikke den her tråd når op over 459, ganske hurtigt.


Enhver diskussiontråds obligatoriske replik. Nu mangler vi bare "get a room"-replikken til eventuelle tilfælde af uenighed.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: