Tim Burtons nyeste film er altså ikke helt på niveau med Burton-klassikere som “Ed Wood” og “Edward Saksehånd”. I sidste ende er “Dark Shadows” en noget overfladisk filmoplevelse, der ikke vil meget mere end at berette en noget aparte fortælling, som indimellem får sit publikum til at trække på smilebåndet. Det er da også ganske sjovt i en periode, men efter lidt tid begynder man at savne mere kød på karaktererne og plottet. Hvis Burton lægger lidt mere vægt på historien i næste ombæring, vil det i hvert fald glæde denne anmelders filmglade hjerte.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Zombi 11 år siden

Jeg springer den over alligevel, i hvert fald i biffen. Den har fået middelmådige anmeldelser de fleste andre steder og jeg må nok bare konstantere at Burton ikke interessere mig så meget, som han engang gjorde.

Den bliver nok set engang på dvd/blu-ray.
Gravatar

#2 Slettet Bruger [197562343] 11 år siden

Hmm.. ja, jeg tror også at jeg venter på en dvd-udgivelse. Jeg var ellers positivt overrasket over traileren, der gjorde mig mere interesseret end tidligere tiders Burton-film.
Gravatar

#3 Collateral 11 år siden

Jeg er rigtig glad for Burton, men "Alice in Wonderland" var så effektivt et rap over fingrene at jeg har svært ved at svinge mig op til at komme afsted til denne. Den positive anmeldelse giver mig ikke desto lidt lyst til alligevel at give den en chance. Nu må vi se. Og så er det altså ikke så længe siden Burton lavede en god film IMO. Sweeney Todd fra 2007 kunne jeg nemlig rigtig godt lide. Det samme gælder for både "Big Fish" og "Corpse Bride", men de har selvfølgelig også lidt flere år på bagen.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#4 Riqon 11 år siden

Denne anmeldelse er uenig med sig selv.

denne gang byder Burton velkommen til en oplevelse, der indeholder noget, man længe har savnet i hans film: Et nævneværdigt plot.


Burton tager sig god tid at introducere hver karakter i det store persongalleri, ...


Det er da også ganske sjovt i en periode, men efter lidt tid begynder man at savne mere kød på karaktererne og plottet. Hvis Burton lægger lidt mere vægt på historien i næste ombæring, vil det i hvert fald glæde denne anmelders filmglade hjerte.


Konklusion: Filmen havde et godt plot og velfungerende karakterer, bortset fra at den manglede (wait for it) et godt plot og velfungerende karakterer.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#5 Ericmase 11 år siden

Jeg havde tysk i dag, fik en tysk avis med en tysk anmeldelse af Dark Shadows og de gav den 4/4 :D
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#6 The Insider 11 år siden

#4, jeg er sikker på, at Nadia mener, at selvom karaktererne heldigvis introduceres fornemt og filmen har et plot, der er "nævneværdig" (hvilket naturligvis ikke er ensbetydende med "fremragende"), så måtte der gerne være blevet brugt mere tid på begge dele, fordi både historien og rollerne synes at miste momentum efter (som hun skriver) "efter lidt tid" :-) Jeg savnede blot en "overskygge"-pun undervejs!
War. War never changes.
Gravatar

#7 Riqon 11 år siden

#6 -

Der er sikkert en god forklaring et eller andet sted i midten; det tvivler jeg ikke på ;) syntes blot det var pudsigt, at det, der først virkede til at være rosen (og angiveligt løftede filmen over Burtons øvrige film), også syntes at være det, der var risen. Jeg så tilfældigvis lige Eberts facebook status: "It's a great-looking film and Burton is good--but where's the story?"
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#8 The Insider 11 år siden

#7, han kunne ikke finde skyggen af den!
War. War never changes.
Gravatar

#9 Riqon 11 år siden

#8 - Sort humor det der!
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#10 The Insider 11 år siden

Sort of.
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: