De fleste filmgenrer er mere eller mindre levedygtige set over tid. Det understreges af zombiefilmen “Day of the Dead”, der ganske vist er en genindspilning, men ikke desto mindre giver dødsstødet til en subgenre, som George A. Romero i og for sig grundlagde. Frem for at spilde sin tid på endnu en forfejlet gentagelse, vil publikum være væsentligt bedre tjent med at bruge tid på originalerne i netop Romeros tidsløse kultfilm.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Morpheus 14 år siden

En ganske forfærdelig film, intet mindre.
Gravatar

#2 Crash 14 år siden

Enig med overstående, det var en yderst forfærdelig film, og som zombie-elsker, var jeg intet mindre end skuffende, over de effekter som var i brug - føj siger jeg bare! Den eneste grund til jeg ikke lukkede ned for den i starten, var at jeg havde et lille håb om at med tiden, den ville blive en tand mere spændingfuld, mere gådefuld og mere gyselig, men hvad jeg fik, var bare en omgang bræk og 16 bit's farve-effekter... Dog var hovedpersonen også lidt charmerende (tihi), så det gav lige en ekstra stjerne.

Men eller gør jeg selv en tjeneste, og lad være med at se den, eller i hvert fald ikke have nogle store forventninger.
Gravatar

#3 Dragon_Claw 14 år siden

At se Mena i uniform er baaaaare så troværdig!

Kunne kostume afdelingen i det mindste ikke havde givet hende nogle skulder puder.
Tony Montana: All I got in this world is my word and my balls. And I don't break 'em for nobody!
Gravatar

#4 colocho 14 år siden

Enig, forfærdelig film, og det er mildt sagt.
Er dog ikke enig i at det er en død genre, kan godt lide 28-serien f.eks. :-)
I admire its purity. A survivor... unclouded by conscience, remorse, or delusions of morality.
Gravatar

#5 Morpheus 14 år siden

crash (2) skrev:
Enig med overstående, det var en yderst forfærdelig film, og som zombie-elsker, var jeg intet mindre end skuffende, over de effekter som var i brug - føj siger jeg bare! Den eneste grund til jeg ikke lukkede ned for den i starten, var at jeg havde et lille håb om at med tiden, den ville blive en tand mere spændingfuld, mere gådefuld og mere gyselig, men hvad jeg fik, var bare en omgang bræk og 16 bit's farve-effekter... Dog var hovedpersonen også lidt charmerende (tihi), så det gav lige en ekstra stjerne.

Men eller gør jeg selv en tjeneste, og lad være med at se den, eller i hvert fald ikke have nogle store forventninger.


Er helt fuldstændig enig. Jeg så den også, med store forventninger om en rigtig god zombie film (er også selv stor fan af zombie genren), men i stedet fik jeg en film om "infected", for zombier har det aldrig nogensinde været. Men de små hints til den originale Romero film, var nok det værste. Hvis de afviger så meget fra den, skal de lade være med at hinte til den, også selvom det var for at gøre det originale værk "ære".

Og hvad fanden laver Ving Rhames i den film?
Gravatar

#6 Slettet Bruger [1669746864] 14 år siden

Nå, så var den der igen. Hvad var grunden til at anmeldelsen blev smidt op for en uges tid siden, efterfølgende blev pillet ned og nu igen er lagt op? :-)
Gravatar

#7 chandler75 14 år siden

# 6 Billederne skulle lige rettes til.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#8 misuma 14 år siden

Jeg har "altid" været en sucker for zombiefilm, men film som denne her afskrækker mig noget så fælt. Mena er ekstrem utroværdig som soldat og de såkaldte effekter var så dårlige at det træk mig ud af oplevelsen...gudskelov burde jeg vil sige.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#9 Herrguth 12 år siden

Havde jeg dog bare læst denne anmeldelse inden jeg så filmen!!!
Men ak, jeg så den for et par dage siden, og den var frygtelig!

Siden hvornår kan zombier pludselig kravle på vægge og loft og løbe hurtigt? Og hvad sker der for at der er en vegetar-zombie?!?!?!


Jeg tænkte at når remaket af Dawn of the Dead var god, så var denne her nok også god.
Men nej, skuespillet er frygteligt og plottet en by i Rusland. Dog skiller Mena Suvari sig ud, og leverer en ok præstation, i forhold til den papirstynde rolle hun spiller.
Skal der siges noget godt, så var zombie-effekterne gode, selv om der var ALT for meget CGI-blod.

3/10
Gravatar

#10 Lord Beef Jerky 12 år siden

Heh, jeg kan faktisk næsten bedre lide denne end remaket af Dawn Of The Dead... den er næsten så elendig at den er god =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: