Et glædeligt gensyn kommer i form af Cecilia Roth, der har været halvfast inventar hos Pedro Almodóvar siden debuten “Pepi, Luci, Bom og de andre piger” i 1980. Det var om noget Roths jordnære integritet i hovedrollen i “Alt om min mor” (1999), der var med til at profilere Almodóvar som en af europæisk films vigtigste auteurs. I “De elskende passagerer” er hun divaen og dominatrixen Norma, der har en slibrig klemme på Spaniens 600 mest magtfulde mænd. Selv Kongen! En frisk hilsen fra Pedro til det spanske kongehus.

Med er herligt ensemble af Almodóvar-gengangere såvel som friske kræfter, masser af nik til screwballkomediens vilde optrin og en knivspids politisk satire, er “De elskende passagerer” blevet en ganske seværdig, lidt for kaotisk, men også viril film. Det er dejligt at se instruktøren tage sig et velfortjent frikvarter og give sig helt hen til komedien.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 RasmusFL 10 år siden

Det var dog en af de skrækkeligste trailere, jeg nogensinde har set, så denne springer jeg let og elegant hen over. Mænd med løse håndled der danser mod kameraet til 'I'm so excited' ser simpelthen pinligt ud. Det er måske en del af legen, men hvilken leg...
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"

Skriv ny kommentar: