“Den magiske legetøjsbutik” har oplagte temaer i Erik og Molly som venskab og “det at blive voksen”, men overraskende tager den også fat på, hvordan man skal tackle at tage afsked med mennesker, der ikke kommer tilbage igen. Mester Magoriums afsked giver et følsomt strøg og berører noget i en børnefilm, som de fleste voksne ikke engang er afklarede med. Børn bliver taget alvorligt – på en ikke alvorlig måde. Det største scoop i “Den magiske legetøjsbutik” er Zach Helms måde at tale til det unge publikum på. Filmen er fyldt med små, sjove anekdoter, finurlige sketches og et fantastisk, umuligt univers, der kun kan blive muligt i hovedet på det rette publikum med fantasien i orden. Dermed er det ikke sikkert, filmen er for alle, men for dem, der tør slippe det indre barn ud, er det et forbistret charmerende bekendtskab.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Slettet Bruger [3608412311] 15 år siden

Jeg har heldigvis haft chancen for at se filmen (som jo hedder "Mr. Magorium's Wonder Emporium") på originalsproget - hvilket jeg er meget glad for, da jeg så absolut hader eftersynkroniseringer.
Og efter hvad jeg har set af den eftersynkroniserede, så mener jeg altså at det er direkte ødelæggelse af filmen - som maelström i sin anmeldelse dog ikke mener.

Jeg er enig i at det er en ganske magisk oplevelse at se filmen, men dog at den danske udgave nok ikke egner sig til det lidt ældre publikum - men at originalen virkelig også formåede at imponere og fange mig, selvom familie-/børnfilm normal har svært ved at fange min interesse.

Så en ganske god film, som også har noget til det ældre publikum.
PLEASE DELETE THIS ACCOUNT!
Gravatar

#2 mar16 15 år siden

havde ellers fået det indtryk at denne film skulle være dårlig. måske man alligevel skulle bruge sin tid?...
Gravatar

#3 elsotho 15 år siden

En rigtig dejlig film med en, desværre, lidt for tynd afslutning.

Skriv ny kommentar: