I det hele taget lider filmen under det forhold, at den kører utrolig meget i samme spor gennem hele sin spilletid, og selvom der er enkelte fine momenter, så drukner de i de endeløse gentagelser og filmens manglende evne til at få tilskueren til at interessere sig for dens figurer. Det er en skam, når nu ellers der er blevet lagt op til en filmisk leg med virkeligheden, og når nu makkerparret desuden viser sig at have så meget evne til at le af sig selv, at det bliver helt befriende. Resultat er da heller ikke en skidt film som sådan, men det er dog alligevel svært at lukke øjnene for, at det jyske lune formodentlig var blevet bedre tjent ved at blive ved Squash-reklamerne.

Se også: Filmz TV: “Den sidste rejse”-interview med Finn og Jacob.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Patriarch 12 år siden

Jeg ved stort set intet om filmen (andet end I har givet den 3 og Politiken har givet den 1). Men synes det er synd at den lader til at være dårlig, da jeg synes idéen med at tage de to ud og lave lidt spas, er ganske god.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#2 Slettet Bruger [3886303166] 12 år siden

Man kan da håbe på, at filmen bliver en økonomisk fiasko, så slipper man måske på at høre på Finn Nørbygård whine over at være en idiot med sine penge.
Gravatar

#3 HonoDelLoce 12 år siden

Patriarch (1) skrev:
Jeg ved stort set intet om filmen (andet end I har givet den 3 og Politiken har givet den 1). Men synes det er synd at den lader til at være dårlig, da jeg synes idéen med at tage de to ud og lave lidt spas, er ganske god.


Politikens anmeldelse har jeg nu (som sædvanlig) svært ved at tage seriøst.. Hun lægger jo sådan set ud med at fortælle om sin skuffelse over, at det ikke er en selv-ransagende indie-film med stille scener og en masse gråd. Så man kan formode, at hun ikke har set traileren (hvilket i og for sig ikke gør noget), og derfor havde forventet noget ganske andet..

Her virker filmz anmeldelse (som sædvanlig ;) ) lidt mere nuanceret og i stand til at bedømme filmen hvor hvad den er, og ikke for hvad den ikke er.. Også selvom jeg blev helt trist, da jeg læste anmelderens mening om Jydekompagniet-filmene, som jeg selv har grint til en del gange :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#4 Pistolprinsen 12 år siden

Der er kun to ting af sige om den film: PER FEKT!
Total god underholdning - og, det er jo lige, hvad en god biograffilm skal være, og intet andet!
Lidt trold er man vel altid :-)
Gravatar

#5 Slettet Bruger [3886303166] 12 år siden

Pistolprinsen (4) skrev:
Der er kun to ting af sige om den film: PER FEKT!
Total god underholdning - og, det er jo lige, hvad en god biograffilm skal være, og intet andet!

Finn Nørbygård, er det dig?
Gravatar

#6 Kisbye 12 år siden

Ærgeligt. Havde håbet på, at de havde lavet en grotesk god film her. Skal stadig se den, men venter nok til den kommer på DVD.

Politiken: 1/6
Ekstra Bladet: 1/6
DR Filmland: 2/6
Jyllandsposten 2/6
Cinemazone: 2/6
Berlingske: 3/6
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#7 Patriarch 12 år siden

Jeg gad godt se en dansk Coen lave den film.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: