Jeg glæder mig personligt enormt meget til at se, hvad instruktør Neil Marshall vil kaste sig ud i i fremtiden. Denne særdeles effektive og gennemførte engelske gyser blev et hit i sit hjemland, men fik desværre ikke lov til at folde sig ud på de hvide lærreder i ret mange andre lande. En skam, men filmen fungerer også fint i hjemmestuen, hvor dens klaustrofobiske og påtrængende atmosfære måske endda kan siges at blive intensiveret. Ekstramaterialet er rigtig godt og oplysende, og filmen lyder fremragende. Men den danske dvd-udgivelse byder på en forkert præsentation af billedsiden, som hverken instruktøren eller kameramanden har sagt god for. Dette er naturligvis lidt af en fadæse, og det forhindrer en ellers så glimrende dvd i at opnå en større karakter.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 pulse83 18 år siden

Så fik jeg endelig set den. Og jeg er helt enig med anmeldelsen. Dejligt forfriskende film til en genre der nærmest er gået i koma. KICK-ASS lydspor og et hammerflot billed (jeg så den engelske udgivelse).

Filmen får 5/6. Lyden får 6/6 og billedet får 5/6. Sådan!
Excuse me, Flo!
Gravatar

#42 filmz-Exitium 18 år siden

#40 ahaa ^^

"I dont wanna discuss how my fucking coffee tast like!"

#43 18 år siden

Startede godt men løb ud i sandet.
Gravatar

#44 filmz-Ryan2 18 år siden

Jeg synes da at den er ok,men det er ikke lige den slags gys der interessere mig mest.Splatter og chokeffekter er ikke noget nyt for mig.Personlig fortrækker jeg de originale japanske gyser,som bruger næsten det samme effekter, men på en anderledes måde.
Skal slutningen forstås sådan, at hun egentlig ikke kommer ud igen?
Gravatar

#45 El vez 18 år siden

#44 Ja :p
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."

#46 18 år siden

#44: Originale japanske gysere, i modsætning til de uoriginale vestlige gysere som Rosemary's Baby, The Exorcist, The Shining, Psycho, The Omen, Fuglene, The Thing, Evil Dead m.fl.?

#44: Din spoiler-markering: Jeg tror ikke, at der er så meget at forstå...

:-)
Gravatar

#47 filmz-sanjo 18 år siden

Har lige set den, og er en anelse skuffet efter at have hørt gode ting om filmen fra post #1 af..

Eneste tidspunkt jeg rigtig fik et chok, var
i starten, ved bilulykken
.

Ved ikke om grunden var, at jeg sov lidt i løbet af filmen, men Sarahs mand og den kinesiske pige er der noget imellem dem..? Og hvad står der endelig på det smykke, som den kinesiske pige render rundt med?


Men sikke et lydspor, bedre har jeg ikke hørt længe.
"If there is no struggle, there is no progress"

#48 18 år siden

¤47: Din spoiler-markering/spørgsmål omkring Sarah: Øh, ja... Så har du sovet TUNGT.
Gravatar

#49 filmz-sanjo 18 år siden

Hehe, maa se den en gang til >D
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#50 Vestas 18 år siden

Fed film, gode chokeffekter, men man må helst ikke have noget i hænderne, mens man ser filmen. Jeg kom i hvert fald til at hælde et halv glas cola ud over min nye sofa...

8/10
You can just hang around outside in the sun all day, tossing a ball around, or you can sit at your computer and do something that matters! - Cartman

Skriv ny kommentar: