Jeg glæder mig personligt enormt meget til at se, hvad instruktør Neil Marshall vil kaste sig ud i i fremtiden. Denne særdeles effektive og gennemførte engelske gyser blev et hit i sit hjemland, men fik desværre ikke lov til at folde sig ud på de hvide lærreder i ret mange andre lande. En skam, men filmen fungerer også fint i hjemmestuen, hvor dens klaustrofobiske og påtrængende atmosfære måske endda kan siges at blive intensiveret. Ekstramaterialet er rigtig godt og oplysende, og filmen lyder fremragende. Men den danske dvd-udgivelse byder på en forkert præsentation af billedsiden, som hverken instruktøren eller kameramanden har sagt god for. Dette er naturligvis lidt af en fadæse, og det forhindrer en ellers så glimrende dvd i at opnå en større karakter.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 chandler75 18 år siden

Die Hard meets Remains of The Day... hehe, det lyder interessant.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#32 jessup 18 år siden

Jeg synes det er en topunderholdende film - jeg synes dog ikke at de forskellige karaktere i filmen var forskellige nok dvs. at jeg ikke kunne se nok forskel på dem til at være berørt af alle døsdsfaldene. Klart inspireret af Deliverence dog ikke nær så god.
This is just until June
Gravatar

#33 chandler75 18 år siden

Jeg er også enig i at der var en eller to for mange figurer med.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#34 filmz-Exitium 18 år siden

#26 Ja du har ret, elednigt skuespillere, samt historien var lige lovligt tyndbenet.
"I dont wanna discuss how my fucking coffee tast like!"
Gravatar

#35 mimic 18 år siden

nice gyser, og en dejlig opmuntring på film mediet som jeg synes har været noget tørt på det sidste, den fik en virkelig til at være glad for film igen.

Havde kun hørt den skulle være god, så jeg vidste intet om den, så satte mig ned for at se den, og den var da nogenlunde i den første halvdel men der virkede det bare som noget blair witch agtig og så POW :) MONSTER!!! og udført på en fed måde.

Ham Neil Marshell må meget gerne for min skyld lave en alien 5 eller avp 2.
Gravatar

#36 filmz-jj-68 18 år siden

hmmm så fantastisk var den nu heller ikke, kedede mig faktisk på nogle tidspunkter...
Gravatar

#37 evermind 18 år siden

#35
Hvis den her er så god, som I alle sammen siger (nu var jeg ikke særlig vild Dog Soldiers, skal det lige siges...), må han også meget gerne tage og lave den zombie-film, han snakker om. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#38 filmz-Bruce 18 år siden

Lidt om Doomsday, hans næste film!

Rogue Pictures has joined forces with Los Angeles-based Crystal Sky Pictures to back Doomsday, the next project from British writer/director Neil Marshall (Dog Soldiers, The Descent), says Variety.

The film is described as a futuristic action thriller with political overtones, set in northern England and Scotland.

Rogue, which is taking worldwide rights to the pic, is bankrolling development of the script under an aggressive deal to move rapidly toward production next spring in the U.K.

Rogue president of production Andrew Rona said, "It's in the vein of 'Mad Max,' set in the near future, when the world has become a very intense place to live. A disaster threatens the future of mankind, and a team of people have to stop it."
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#39 mimic 18 år siden

38, lyder meget nice, men så nu hellere at han fortsatte med at lave monster film, ala gysere, for det har han da bestemt talent for. Og det her må da fejres, vist sjældent vi 2 er enige om en film :)
Gravatar

#40 filmz-Bruce 18 år siden

#39 Tillad mig at citere fra Riget.

Det er u-hyg-ge-ligt ;)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: