Jeg glæder mig personligt enormt meget til at se, hvad instruktør Neil Marshall vil kaste sig ud i i fremtiden. Denne særdeles effektive og gennemførte engelske gyser blev et hit i sit hjemland, men fik desværre ikke lov til at folde sig ud på de hvide lærreder i ret mange andre lande. En skam, men filmen fungerer også fint i hjemmestuen, hvor dens klaustrofobiske og påtrængende atmosfære måske endda kan siges at blive intensiveret. Ekstramaterialet er rigtig godt og oplysende, og filmen lyder fremragende. Men den danske dvd-udgivelse byder på en forkert præsentation af billedsiden, som hverken instruktøren eller kameramanden har sagt god for. Dette er naturligvis lidt af en fadæse, og det forhindrer en ellers så glimrende dvd i at opnå en større karakter.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-banditten 18 år siden

Nej nu må i altså holde op ! Det er da den værste B-film der er lavet, magen til L... skal man lede længe efter. Samme crap som The cave - Det er den type b film man så tilbage i slut 80'erne. uha uha det er ikke godt. Hvorfor er det i synes den er så god ? chok effekterne har man da også set en masse gange før. Jeg har set den med flot billed og høj lyd - lige lidt hjalp det. ja den har "kun" kostet 5 millioner dollars - spild af penge vil jeg mene.
Gravatar

#12 filmz-yoshimura 18 år siden

#11 Well, you're outnumbered, so you must be mistaken, pal ;o)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#13 duuk74 18 år siden

Fin fin gyser. Herligt at se det ikke altsammen er teen screams og videospils splat det hele.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#14 hey now 18 år siden

Enig, så den her den anden dag uden nogle forventninger overhovedet og jeg blev sgu blæst helt omkuld. Fuck den var scary :)
Godspeed into the Mainstream
Gravatar

#15 chandler75 18 år siden

Husk at give filmen karakter (i anmeldelsen), så der kan blive udregnet et bruger-gennemsnit :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#16 Hal60 18 år siden

Fantastisk film... Satte mig til at se den sammen med en kammerat, uden at vide hvad der var os i vente. En af de bedste gysere i meget lang tid.
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#17 wiseguy 18 år siden

Argh!! mine forventninger til denne film rammer snart loftet, håber ikke at jeg bliver skuffet - Flot anmeldelse, som blot har givet mig mere lyst til at se filmen.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#18 wiseguy 18 år siden

Hmm? hvis man kigger på hvad på Dvdoo og Axel har stående om filmen, så er det Anamorphic Widescreen 2.35:1 ?
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#19 El vez 18 år siden

De har vel bare kigget på coveret? (se anmeldelsen :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#20 king b 18 år siden

Det er utroligt, hvor mange fejl og mangler, der sniger sig ind på danske dvd-produkter. Forkerte billedformater, forkerte lydformater, lyd ude af sync, info på bagsiden, der ikke passer til indholdet, bonusmateriale, som bliver beskåret, etc. etc. Hvad skal der til for at indstille selskaberne til forbrugerrådet???

Og angående selve anmeldelsen: Descent er vitterligt en effektiv sag. Og noget så sjældent som en gyser, man kan se flere gange - jeg synes faktisk, den var bedre anden gang. Den farvepalet, som Marshall benytter sig af, er dog ikke specielt tv-venlig - kraftige røde farver har aldrig været tv- eller dvd-mediets stærke side - så alene af den grund ville jeg gerne se filmen i biffen. Men gerne alene i biffen. Er efterhånden træt af biografgæster, der storsnakker, snorker eller taler i mobiltelefon under filmen. Under "King Kong" sad jeg bag en, der hørte musik på sin walkman under hele forestillingen! Goddamn!

Skriv ny kommentar: