Miyazaki er en fortæller, der tager sig god tid til at fortælle sin historie. Der bruges megen tid på forholdet mellem de enkelte karakterer, og det giver ekstra styrke til filmens forløsning. Alle scener er ikke lige gribende, men øjet bliver konstant fodret med vidunderlige farvekombinationer i det vanvittige og opfindsomme univers, der sprudler af magi, mystik og Miyazaki.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 mr gaijin 18 år siden

#20 Det kan vel aldrig skade bogen, at den bliver filmatiseret. Jeg ville ikke bryde mig om filmen, hvis de skar alt ud om religion og kirken, men det ville aldrig ændre min opfattelse af bogen. Peter Jackson illustration af "Ringenes Herre" skader på samme måde heller ikke mit indtryk af bogen, og det ville den heller ikke gøre, hvis den var ringe.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#22 jessup 18 år siden

En rigtig god film men mere end normalt (med intruktørens film) ryger hen over hovedet på mig i den film. Har lige set Grave of the Fireflies ***** og Metropolis ***** - jeg havde aldrig drømt om at anime kunne være så fantastisk - især Grave var fabelagtig den ville aldrig have fungeret på ikke tegnet film.
This is just until June
Gravatar

#23 filmz-kattetøz 18 år siden

en fantastsis film heldt i gemmen det er et most at se den ..............
og rigtie gode stemmer den er SUPER.....

Skriv ny kommentar: