“Dexter” er en af de mest originale serier, der kører i øjeblikket – en forfriskende anderledes kombination af uimodståelig, kulsort humor og fængslende, “CSI”-lignende mordgåder. Alene Michael C. Halls toppræstation i titelrollen retfærdiggør udgivelsens pris. Billedkvaliteten skuffer en smule, men serien lyder forbavsende godt, og de medfølgende kommentarspor er underholdende. Fans bør øjeblikkeligt anskaffe sig udgivelsen, mens uindviede seere ligeledes snarest bør give føljetonen en velfortjent chance.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 El vez 16 år siden

#9 Som jeg har forstået det, er serien også blevet vist på CBS under forfatterstrejken, i et censureret format, men jeg tror ikke det betyder de har opkøbt rettighederne til at udvikle serien.

Der skulle i øvrigt komme en sæson 3,
http://www.eonline.com/gossip/kristin/detail/index...
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#12 wimmie 16 år siden

Fantastisk serie - endelig noget originalt på tv :)
Er helt enig med anmeldelsen.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#13 Killkaj 16 år siden

Er der ik en der kan fortælle lidt om hvordan humoren fuker, og hvor lang tid hvert afsnit tager? Bare såen generelt hva afsnittende indebærer:b
Gravatar

#14 cansi 16 år siden

#13

Hvis du spørger om hvordan humoren fungerer, er det ren sort humor. Ironiske kommentar igennem Dexters voice-over, om ting som burde blive taget mere seriøst, som feks. når han snakker om et af sine kommende ofre, som har enten dræbt eller voldtaget en.

Der er også flere karaktere, som feks. Masuka, som er sjove. Deres roller er ikke vigtige for serien specielt, men de har mange jokes. Fra karakteren Masuka feks. kan du forvente mange perverse og skide sjove indvendinger.

Et afsnit tager ca. 45-55 min.

Dexter har et plot hver sæson og et afsnit følger bare historien, men afsnittet kan have temaer som feks. et afsnit som 1x04, hvor der i konklusionen, bliver referet til hvordan alle mennesker skjuler hvem de er. Det bliver gjort via Dexters voice-over. Lidt ala Scrubs og andre serier, som har fortællere.

Men giv det seriøst en chance, det er mættende originalt, manisk sjovt, skærende dramatisk, ufatteligt spændende og en af de bedste serier du kan holde øje med.
Gravatar

#15 filmz-wismerhull 16 år siden

DEXTER rules !!!!!!!
Gravatar

#16 Killkaj 16 år siden

#14
tror jeg skisme også jeg gør:b
Gravatar

#17 frygtl0s 16 år siden

#10

Der er tre bøger hvoraf den 2. er klart den mest groteske (den er i øvrigt ret billig play.com), jeg kan ikke huske det hele da det er et halvt års tid siden jeg har læst den, men...

I bogen dukker der en ny 'seriemorder', selv om han faktisk ikke slår dem ihjel, han er en læge fra Haiti (eller sådan noget) som også har relationer til Doakes. Den her læge bortfører sine ofre og spænder dem fast foran et spejl så de kan se på mens han amputerer dem lem for lem i løbet af flere uger. Alt bliver amputeret inkl kønsdele, arme, ben, næse, ører, tunge, øjenlåg osv. hvorefter ofret nærmest er en forvokset kartoffel der lyder ca som en forsmået hund...
Gravatar

#18 El vez 16 år siden

ouch...
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#19 icetea 16 år siden

#14 Smukt skrevet hehe :)
Gravatar

#20 cansi 16 år siden

#19

Tak

Gør alt for at tiltrække Dexter seere. :D

Skriv ny kommentar: