Måske er formatet hos “Direktøren for det hele” en anelse undseeligt, og man mistænker Trier for at have valgt at holde et filmisk frikvarter med denne spøjse komedie. Men når resultatet er så befriende morsomt og intelligent skruet sammen, som det er tilfældet her, så under man gerne instruktøren den slags fritid. Undertegnede har i hvert fald ikke grinet så højt og så længe i biografen i lang tid!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 HonoDelLoce 17 år siden

#30 - nåh, så man må kun kommentere film, man kan lide?

Javel, en vældig debat, man kan få ud af det..

"Jeg synes den er bedst.."
- "Nej, JEG synes den er bedst, altså"
"Nej, nu stopper du.. JEG synes altså, at den er bedre"

..

Tror du ikke selv du skulle smutte over i et hjørne?
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#32 filmz-Jensen1981 17 år siden

# 31 > Kom nu, tænk nu lidt...Man kan godt TALE PÆNT selvom man ikke kan li' en bestemt film. Der er ingen grund til de der lange "svine-til" indlæg. Sig hvad du vil, men TAL PÅ PÆNT, og luk røven hvis du ikke har noget at sige udover en sviner...
Gravatar

#33 HonoDelLoce 17 år siden

#32 Nja, ved du hvad.. Jeg tror s'gu bare jeg bruger min ret til frit at ytre mig, hvis jeg har lyst..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#34 filmz-Kadann 17 år siden

#30 -

Giver det da mere mening at svine film til man kan lide, nu når vi ikke må svine film til vi ikke kan lide..?
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#35 jessup 17 år siden

tænk- jeg synes ikke denne tråd er specielt svineren - med mindre henvisninger til konventionalitet og det gyldne snit i visse kredse ses som et sucker punch.
This is just until June
Gravatar

#36 NOWhere 17 år siden

Er hele pointen med automavison ikke, at Trier netop gør som sin hovedperson?
Han hyre en stand-in, som er "Direktøren for det hele"
I historien kravler denne konfliktsky direktør om bag en skuespiller, som ta'r "skraldet", så er han selv fritaget for ansvar.
Trier gør det samme, og siger "det er ikke mig, men computeren, der har bestemt det"
Han siger vel i virkeligheden, at han er en rigtig dårlig instruktør og måske ovenikøbet et dårligt menneske, som ikke kan stå ved sine beslutninger.

Men denne mangel står han dog ved...
Jeg synes, det er en rigtig sjov idé.
Gravatar

#37 mr gaijin 17 år siden

#36 Det er også det, jeg tænkte, efter jeg så den.

Der er jo også masser af selvparodi i Albinus' karakters ævl om en dramatiker.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#38 NOWhere 17 år siden

#37
Og efter have set Doville og Mandalay, som jo også refererer til hele den kreative proces og opbygningen af en film, så er det meget naturligt at tage skridtet videre...

Jeg kan rigtig godt li' den slags metasfortællinger.
Gravatar

#39 MadMartigan 15 år siden

Hold Kæft en gang pis...

Den er næsten lige så dårlig, som Humørkort Stativ Sælgerens Søn, men også kun næsten...
I'm your huckleberry...

Skriv ny kommentar: