“Dolph & Wulff” er – ligesom alt hvad Mikael Wulff har at gøre med – noget af en smagssag. Denne anmelder mener dog, at “Dolph & Wulff” er noget af det bedste, seriens ofte inkonsistente bagmænd har frembragt. Der er et par ineffektive og ujævne segmenter her og der, men hvis du heller ikke kan undlade at grine højlydt ved synet af en aggressiv flodhest, der går til angreb på Gud og hver mand, så fat pengepungen og læn dig godt tilbage. Udgivelsen byder ikke på meget, men stadig morsomt, ekstramateriale, hele 10 afsnit (altså omtrent 5 timers indhold) og fine billed- og lydsider. Ganske god valuta for pengene.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 keitel 18 år siden

De første gange jeg så serien var den da morsom, men især fortsættelserne er total platte, man skal stoppe mens legen er go.
Gravatar

#2 Slettet Bruger [2067341081] 18 år siden

Dolph er sjov nok til to-tre afsnit, og det er også det hele. STOP, for guds skyld.
Gravatar

#3 filmz-grev_michal 18 år siden

serien har aldrig rigtig sagt mig noget, men nu er jeg nok heller ikke lige målgruppen for den slags. Kan slet ikke følge den slags "plat" humor. Men nu henvender serien sig jo mest sig mest til børn/unge, og for dem er den nok god underholdning
Gravatar

#4 hey now 18 år siden

#3
Ja for du er jo selv en rigtig gammel traver...eller:-)
Synes ikke just, at Dolph's målgruppe er børn.

Nå, men jeg skal ihvertfald eje den DVD.
Godspeed into the Mainstream

#5 18 år siden

Jeg er også ved at være lidt træt af Dolph, selvom jeg har grinet meget af ham hidtil. (Har Wulffmorgenthaler-skiven). Han er ikke så sjov i Dolph & Wulff med venner. Nu har Rocco overtaget hovedrollen, men han var også sjovest de første 3 gange. (Trak dog på smilebåndet, da Dolph serverede 37 grader varm trækkerdreng-smoothie af David Owe-kød forleden.)

Problemet med - og samtidig det gode ved - humor er jo, at den forældes = udvikles enormt hurtigt. Tænk, i starten f 80'erne var Garfield-tegneserierne sofistikeret humor i mine øjne (ja, jeg er gammel, 37).

Nå, når Dolph-skive 2 rammer en fitty kan den dog godt havne i indkøbskurven. Jeg er nemlig ikke den, der husker at tænde for tv på et bestemt tidspunt uge efter uge, så jeg har misset en del afsnit. (Af samme grund ser jeg a l d r i g uafsluttede tv-serier, uanset kvalitet. Har aldrig set et afsnit af Krøniken, 24 Timer el. lign.)
Gravatar

#6 Bates 18 år siden

Krøniken *tsk tsk* :D
Gravatar

#7 filmz-anadan 18 år siden

#4 enig :D kender da folk på 30+ der er vilde med serien. Men man er jo heller ikke ældre end man føler sig. Hvor gammel mon #3 føler sig?
Gravatar

#8 filmz-kain- 18 år siden

Jeg synes 100% at serien "dolph og wulff" holder, men derimod bryder jeg mig ikke besynderligt om "Wulffmorgenthaler" og "Dolph og Wulff med venner" serierne!

Synes de kommer bredt omkring i "Dolph og wulff" med hensyn til hans vanvittige pointer- Dog kan jeg godt forstå hvis det med baseball battet og den konstante råben og skrigen kan virke ensformigt for nogle!

#9 18 år siden

syntes at den er mega sjov og en kanon humor, lige efter mit hoved... FAKTUM!!
men syntes bare det nye de har lavet "dolph og Wulff med venner" er knapt så sjovt, syntes ikk lige at bipersonerne er så gode..
men Dolph er kanon som altid hehe
og brød mig faktisk heller ikke om Wulffmorgenthailer var så godt..
Gravatar

#10 Confused101 18 år siden

Kan vældigt godt lide Dolph, men savner de "gode gamle" satire/komedieprogrammer, såsom Satirica, Sport i 2eren osv.

Skriv ny kommentar: