Med film som “Dødens gab”, “Nærkontakt af tredje grad”, “Jagten på den forsvundne skat” og “Schindlers liste” på samvittigheden er Steven Spielberg afgjort en af filmhistoriens allerstørste koryfæer. Men hvis jeg skulle udvælge én favorit blandt titlerne på Hollywoods mest glitrende CV, ville jeg vælge “E.T. The Extra-Terrestrial”. Dette er en hjertevarm genistreg, som fortjener at blive sat i bås med samtlige positive superlativer, og som formentlig stadig vil bjergtage børn og voksne om adskillige årtier. Det meste af ekstramaterialet på denne Blu-ray fulgte også med på dvd-udgivelsen, men både det gamle og nyproducerede bonusmateriale er fremragende, og billed- og lydkvaliteten er direkte overvældende. Årets udgivelse? Formentlig.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 bjarke 11 år siden

Fin anmeldelse - og ja, helt klart en meget flot udgivelse af en fremragende film. Bestemt en opgradering værdig - og heldigvis er det jo, som det også nævnes, ikke den "forbedrede" version fra 2002, man finder på udgivelsen, men den originale udgave.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#2 wimmie 11 år siden

Tak for en fornem anmeldelse Johan - lige hvad jeg havde håbet på; både den flotte karakter til selve filmen, samt billede og lyd - en film jeg glæder mig til at få på BD.
Og YAY! at det er originalversionen :D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#3 bjarke 11 år siden

...sidder lige og genlytter John Williams' score til filmen - for satan da, hvor er det labert...!
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#4 filmkorn.dk 11 år siden

Hvem er de danske stemmer på udgivelsen og er de gode?
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#5 123456789 11 år siden

Med det samme jeg får penge imorgen bliver den steelbook bestilt !!

kommer til at pynte ved siden af min jaws steelbook :D
Gravatar

#6 filmkorn.dk 11 år siden

Jeg vil anbefale at man bestiller Digibook-udgaven. Der følger 50-siders fin booklet med.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#7 Ericmase 11 år siden

Sikke noget af en anmeldelse. Sådan!
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#8 Starbrow 11 år siden

Den vigtigste film i mit liv!
Gravatar

#9 PredatorX 11 år siden

Rørende enig. E.T er fantastisk! :D Den må dog dele pladsen som årets udgivelse med Jaws ;)
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#10 BN 11 år siden

fra anmeldelsen:

Jeg er normalt ikke typen, der tyer til hyperbel som "hvis denne film ikke får dig til at græde, så har du ikke nogen sjæl", men hvis du ikke er grådkvalt, når "E.T. The Extra-Terrestrial" slutter, så...


I plead guilty.

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: