Det kan være svært at gengive, hvad det er, der helt præcis gør “Earth” til et så berigende bekendtskab, så jeg kan kun opfordre til én ting: Gå ind og se denne poetiske og tankevækkende dokumentar med egne øjne, og bliv betaget og forført af vores planets skønhed, inden det er for sent. Hvem ved, hvis vi handler i tide, kan det være, at vi i fremtiden også vil have muligheden for at opleve isbjørnene danse.

Læs hele anmeldelsen her

#1 14 år siden

Er det ikke rigtigt nok en spillefilmsversion af BBCs Planet Earth?
Gravatar

#2 pulse83 14 år siden

#1 Vil jeg egentligt også gerne vide.

Er der noget at komme efter hvis man allerede har set Planet Earth?
Excuse me, Flo!
Gravatar

#3 Baby Strong 14 år siden

Lækkert. Den skal ses og købes. Glæder mig også til Oceans.
Gravatar

#4 matiasjorgensen 14 år siden

I de klip jeg har set fra Earth, har jeg svært ved at se, hvad nyt den bringer i forhold til BBCs Planet Earth. Det virker nærmest som et resume af serien, for de der ikke kan tage sig sammen til at se den..
Gravatar

#5 Nicki52 14 år siden

Kort resumé af filmens handling
"Earth" er den største dokumentarfilm nogensinde og har været en enestående succes over hele verden med over tre millioner besøgende i Tyskland og en omsætning i USA på over 32 millioner dollars. Filmen indeholder billeder fra over 4.000 dages optagelser og er biografversionen af tv-serien "Planet Earth", der følger forskellige dyrefamilier over en årscyklus og byder på helt enestående billeder. Filmen har Patrick Stewart som fortæller.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#6 Batsy 14 år siden

#5 hvad med james earl jones?
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#7 Tommy Kristensen 14 år siden

I den "originale" BBC-serie, er det kongen himself der speaker - Richard A. Den blev på Discovery lanceret med en speak af Sigourney Weaver. Filmen er i UK-versionen med Stewart, den amerikanske med James Earl Jones og Ken Watanab i den japanske.

Hvis man kunne lide serien, eller filmen her, så vil jeg varmt anbefale folk at tage et kig på nogle af de ting som DR HD sender i den kommende tid - især HD-versionen af Yann Arthus-Bertrams "Home" er fantastisk, og ikke mindste tankevækkende. Derudover så er en stor del af de andre BBC-ting der kommer til at rulle over bestemt også et kig værd.

Gravatar

#8 tiany 14 år siden

Forstår ikke hvorfor de ikke har fået Richard A til det - han er så rar at høre på :)
Valar morghulis
Gravatar

#9 Yoda 14 år siden

#8

Ja, han har en rigtig "morfar-stemme" :-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#10 Buck Rogers 14 år siden

David Attenborough, tak! Richard A., hans storebror, er instruktør og har ikke noget med Planet Earth at gøre.
"Now, what can a man do with his clothes off for twenty minutes?"

Skriv ny kommentar: