Det er længe siden, jeg har set noget så grundlæggende spændende som “The East”. Det er heldigt, når man også skal sluge alt det der med virkelighedens moralske dilemmaer og andet alvorligt sammen med sin co2-neutrale, økologisk bæredygtige chokoladestang. Filmen lader ikke miljøproblematikker drukne historien, men bruger i stedet små dryp af den ubehagelige syre, der hedder selverkendelse. Samfundet har brug for nogen, som tager affære og ikke bare lader stå til. Av, det gør ondt at sidde og tage sit liv op til overvejelse midt i en grum og grumt underholdende thriller. Vi burde sgu skralde lidt mere! Vi burde sgu give hinanden nogle krammere! Det giver mening, jeg kan lide det. Vi burde sgu forgifte nogle medicinalbosser! Den har jeg det noget sværere med. Jeg er nok ikke klar til at forsvinde.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 moulder666 9 år siden

En enkelt fejl i karakterudregningen: 5/6 + Ellen Page = 6/6! ;-)

Lyder som en skøn film - glæder mig til at stifte bekendtskab med den!
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#2 BN 9 år siden

E n virkelig god anmeldelse! Velformuleret, logisk sammenhængende, fokuseret og interessevækkende.
"The feel of the experience is the important thing, not the ability to verbalize or analyze it." (Stanley Kubrick)
Gravatar

#3 Ebbemonster 9 år siden

Det er en virkelig fed film, og jeg er meget enig med anmelderen i, at filmen er intens og medrivende. Jeg så Zal Batmanglijs film "Sound of my Voice" for et par år siden, og blev imponeret over hvor meget han kunne med så lidt, og så så jeg "The East" sidste år, der er lidt i samme stil, men bare mere fulført. Jeg elsker film om sekter - dem er der alt for få af!
Gravatar

#4 Ispep 9 år siden

Også en film jeg ser frem til.
Gravatar

#5 Kruse 9 år siden

Den ligger(eller har gjort i hvert fald) på Canadas Netflix.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#6 MoH 9 år siden

#5

Det gør den skam stadig :)
Gravatar

#7 jessup 9 år siden

Er ikke nær så begejstret som anmelderen. Synes ikke hun er informeret nok i forhold til at være ekspert i disse grupper, men filmen spiller egentligt meget klogt på hun bliver udfordret i sine hæmmethed og kontrolerethed. Det er i høj grad gruppen der tiltaler hende ligesom formålet. Slutningen trækker noget fra i min optik.
This is just until June

Skriv ny kommentar: