I det store hele er “Elitepædagogen” lige så tåbelig som dens danske titel. Den er forudsigelig hele vejen igennem, for selvfølgelig ender børnene med at elske den muskuløse soldaterbøf. Hans strenge militære disciplin falder ikke i god jord med det samme, men børnene indser hurtigt, at hvis man bare gør som han siger, så skal alt nok gå godt. Den skrækkelige moral, der bliver presset ud gennem sidebenene i filmens forløb, er bare alt for meget. “Elitepædagogen” er ikke en film lavet til folk, der kan tænke bare det mindste selv. Og børnene, nej, de kan sandelig underholdes meget bedre end med dette makværk.

Det man kunne frygte er, at denne film er startskuddet til at Vin Diesel nu vil til at bløde sit image lidt op, og at han måske – 7-9-13 – laver flere komedier. Hvis man bare så kunne se filmen med den samme humoristiske distance man kan have når man ved man ser en dårlig film, men godt kan more sig alligevel, ville den slet ikke være så slem, men det er “Elitepædagogen” bare alt, alt for ringe til.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 [email protected] 18 år siden

en okay sjov film.
Gravatar

#12 Spanner 18 år siden

Jeg kunne ikke holde ud at se den færdig. Mage til vammel Disney fald-på-halen komik skal man da lede længe efter.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#13 filmz-tom welling 18 år siden

Er godtnok slet ikke enig med anmelderen. Synes den er rigtig sjov.

3.5/6 herfra.
Gravatar

#14 filmz-sikorab 18 år siden

Endnu engang kan man se at en Vin Diesel film ikke falder i god jord her på filmz.dk :) Men sådan har det nu altid været. Syntes han er en "nogenlunde" skuespiller, men har dur kun til at være bad-ass, det andet der er noget fis.

Syntes han spiller godt som Riddick!

Det er faktisk skræmmende at tænke på at en film som Kung Fu Hustle kan få 6 stjerner, og det er ren-dyrket slapstick humor film, hvor imod denne får 1 stjerne :)
Gravatar

#15 filmz-Kadann 18 år siden

#14 -

Jeg kan ikke se det skræmmende.. vi taler to forskellige typer film, som sagtens kan være mesterværker i deres genrer. Nu har jeg ikke set nogle af dem, men ud fra de anmeldelser man kan finde derude, så er det nok ikke kun filmz.dk der har noget imod "Elitepædagogen"..

Og ja, Vin Diesel klarer det udemærket som Riddick og han klarer det ok i "Saving Private Ryan", men det gør ham jo langtfra til en klasseskuespiller. Og selvom han var en klasseskuespiller, skal han jo stadig have noget ordenligt materiale at arbejde med, hvilket han åbenbart ikke har haft i denne film.

Kort sagt, bare fordi en Vin Diesel film får dårlig karakter, betyder det ikke at det er et storstilet komplot.. det kan rent faktisk være at det bare er fordi det er en dårlig film. ;)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#16 filmz-d4||3 18 år siden

Ahhhh er du sikker på det ik bare fordi han er størrere og har en dybere stemme end jer? ;) hehe
Gravatar

#17 filmz-sikorab 18 år siden

#15 -

Sagde også han var "nogenlunde" skuespiller :) Men kan godt se din pointe. Syntes også det er uheldigt at han kommer med i sådan en film som The Pacifist som den nu hedder, det ikke ligefrem noget der fremmer hans karriere, han mangler stadig at arbejde sammen med nogle af de store drenge som han gjorde i Saving Private Ryan, når han har gjort det i 2 år mere, så tror jeg han kommer på højere plan...
Gravatar

#18 Spanner 18 år siden

Judy Dench var da med i Riddick :D
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#19 filmz-d4||3 18 år siden

The Pacifist????????????
Gravatar

#20 filmz-hj 18 år siden

filmen har faktisk opnået 4.9/10 på IMDB hvilket er lidt højere end jeg havde forventet. Men på den anden side, så er der kun 2,788 votes ;)

Skriv ny kommentar: