Det er en skam, når nu filmen ellers er et på mange måder sympatisk og menneskevarmt projekt. Instruktøren Gert Fredholm, der tidligere har stået bag bl.a. “At klappe med én hånd” og ikke mindst “Den forsvundne fuldmægtige”, er en kompetent filmmager, men “En enkelt til Korsør” er alligevel en for anonym og hurtigt overstået oplevelse. Man hygger sig med personerne, mens den er i gang, men filmen kommer aldrig derhen, hvor historien for alvor bliver vedkommende. Velmenende er den bestemt, men jeg er bange for, at man næppe vil huske den meget længere, end det tager at rejse med toget fra København til Korsør.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 davenport 15 år siden

Tavlen på billede nr. 1 er en blå kridttavle, 3,5 m med vægklemmeliste og kridthylde, samt højresidet rød kvadratstaffering, produceret på NSF A/S.
Skrives som 0,35 m3 på fragtbrev.

(Har pakket mange, mange af dem i min tid på fabrik!!!)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#2 Spanner 15 år siden

Fås den med venstresidet grøn kvadratstaffering? Så kunne jeg godt være interesseret.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#3 filmz-tekande 15 år siden

Jeg har lidt af et hads/kærligheds forhold til den her film. Jeg har lyst til at se den fordi det er min gamle VUC lære der har skrevet manuskriptet, og han fik til og med ideen til filmen mens han underviste min klasse i Korsør, så det kunne være sjovt at se om der er nogle af eleverne der minder om mine klassekammerater.
På den anden side forlod han os kort før eksamnerne for at bruge al sin tid på at skrive et manuskript til en stort opsat historisk film, og da gik det op for os hvor dårlig en lære han havde været. Han havde brugt det meste af sin tid på at hygge-snakke med os, og alt for lidt på at lære os noget vi kunne bruge til eksamen. Desværre så vi det først da vi fik en ny lære der forventede at vi kunne meget mere.
Var han bare blevet hos os et par månede til, havde mit positive syn på ham nok være intakt...
Gravatar

#4 davenport 15 år siden

#2 - ja, alle stafferinger laves i hånden, så du kan få hvad du vil have!
Men nu forlod jeg dem ikke på bedste fod dengang, så jeg skal ikke reklamere så meget alligevel..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#5 Spanner 15 år siden

#

Øv... Jeg havde håbet at du kunne skaffe procenter
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#6 davenport 15 år siden

Aldrig! De er så nærige, at de kan suge honning af en lort..
Men jeg har da mit lærrede derfra. Ukurant størrelse, så jeg fik det for 500,-
De har helt seriøst tit den slags på ukurant lager, hvis det er? www.nsf.dk

Har iøvrigt ikke set filmen som denne tråd handler om, og har heller ikke planer om det, så nu blev den tråd spammet...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!

Skriv ny kommentar: