“En ubekvem sandhed” fortæller unægtelig en meget hårrejsende historie, men dele af dens budskab er formodentlig mere åbne til diskussion end den umiddelbart lægger op til. Fornyeligt præsenterede to danske forskere fra Århus Universitet deres undersøgelser af gletsjernes tilbagetrækning på Grønland, der viste, at den har været undervejs i godt hundrede år og endda var hurtigere i første halvdel af 1900-tallet. Ikke desto mindre synes mange af de overordnede perspektiver i filmen at være svære at bortforklare, og hvis blot halvdelen af budskabet har hold i virkeligheden, burde de mane til bekymring og handling. Alternativt er det tvivlsomt, om vi vil være bedre stillet end de vittige hoveder i teatret, der klapper på det forkerte sted.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 gi-jones 17 år siden

Nu har jeg jo heller aldrig argumenteret FOR forurening. Enhver tosse kan tænke sig til at der ikke kommer noget godt ud af, at svine som en sindsyg. Det skrev jeg også i mit første indlæg.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#12 VonDoom 17 år siden

Tjae, så er det "hippierne" mod "de ligeglade" igen!

Men FN's seneste klimarapport spår altså kun en stigning i vandatanden på 43 cm over de næste 50 år - og IKKE 7 M som Al's film siger.

men 43 cm er jo også ret alvorligt for nogle stillehavslande.

Måske skulle man bare koncentrere sig om at bekæmpe fattigdom, og skaffe rent drikke vand - frem for at bruge miliader af dollars på at havene stiger 23 cm frem for 43 cm.

Og jeg ser i hvert fald ingen mening i at give vore børn planeten i en stand som om menneskeheden aldrig har været her. Så hellere en planet der er et lidt bedre sted at leve for os alle!
James Bond: Do you expect me to talk?
Auric Goldfinger: No, Mr. Bond. I expect you to die.
Gravatar

#13 filmz-Pheonix 16 år siden

Kan godt lide #12's synspunkter.
Al Gore er da også bare en hykler. Han ejer eller ejede oliefirmaer, bor i en kæmpe villa og selv i filmen er han dum nok til at køre i en mercedes....

Skriv ny kommentar: