Som sagt er plottet ikke det mest interessante ved “End of Watch”. Det er strissernes dagligdag derimod. Både LAPD, gadepolitiet og forbryderne befinder sig i ét tydeligt hierarki, og måske er politiofficererne ikke klar over den konstante fare, men det er vi, og det er dén viden, der driver spændingen i “End of Watch”, alt imens en stærk kemi og et veloplagt samspil mellem personerne driver selve historien. Hvis det ikke havde været for det forcerede kamera, havde “End of Watch” været en af årets bedste overraskelser.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 steadi07 11 år siden

God anmeldelse af hvad der lyder til at være en afsindigt spændende film.

Dog et spørgsmål: Hvori består forskellen på LAPD og gadepolitiet? Er de ikke én og samme?
Gravatar

#2 samek 11 år siden

Håndholdt = realistiske æstetik???
dokomentaristisk og hjemme video agtigt, ja måske. Men det er et abstraktionsniveau, som bestemt ikke er "realistisk".

Hvis "kameraet" skulle opføre sig "realistisk", skulle det så ikke være steadycam?
Et menneskes hoved er sådan set et omvandrende steadycam...
Ikke så godt et steadycam som en kyllings hoved:

Men stadig rimelig godt...

Gravatar

#3 KhalidHamid12 11 år siden

Meget spændende film. Så den her for en uge siden. En virkelig god film, som var meget følelsesladet. Fantastisk kemi mellem Gyllenhaal og Peña!
Gravatar

#4 elitehater 11 år siden

Total overrated skod film. Fuck den var skuffende. Synes det er tragisk den bliver promoveret som en god film, burde være promoveret som et godt afsnit af cops. Milevidt bag Colors
Gravatar

#5 steadi07 11 år siden

Fantastisk film, som fik mig til at glemme, at det var Gyllenhaal og Pena, der "blot" spillede skuespil. Actionen fungerede godt, men perlerne var klart hverdagen, hvor samtalerne mellem hovedpersonerne var helt geniale.

Jeg sidder så småt og overvejer, om det skal være årets film hos mig.
Gravatar

#6 knipsknips 11 år siden

steadi07 (5) skrev:
Fantastisk film, som fik mig til at glemme, at det var Gyllenhaal og Pena, der "blot" spillede skuespil. Actionen fungerede godt, men perlerne var klart hverdagen, hvor samtalerne mellem hovedpersonerne var helt geniale.

Jeg sidder så småt og overvejer, om det skal være årets film hos mig.


+
Gravatar

#7 BN 11 år siden

elitehater (4) skrev:
Synes det er tragisk den bliver promoveret som en god film


Ja, op til flere film burde fremover promoveres som dårlige film ...

;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#8 steadi07 11 år siden

Jeg vil forresten tilføje, at modsat anmelderen så fandt jeg ikke inklusionen af kameraet som værende et problem.

Og stor respekt til America Ferrera som betjent Orozco. Indså først i slutningen af filmen, at det var Ugly Betty der rendte rundt i uniform:D

Skriv ny kommentar: