Om end “Exiled” er solid underholdning med en finurlig potpourri af hæsblæsende actionsekvenser, stilistiske finurligheder og en moderniseret western efter alle genrens forskrifter, er plottet banalt og uden dybde. I tilgift er fortællingen lidt af en rodekasse, og aktørerne svære at komme ind på livet af. Men underholdende er det ikke desto mindre, så længe det varer.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Bruce 16 år siden

Exiled er nummer to i Johnny To's gangstertrilogi a la Godfather i Macao. Den første film Election, var et lille mesterværk og selvom Exiled ikke helt når denne, så er det nødvendigt, at seeren har informationen fra 1'eren med i baghovedet.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2 Highland Park 16 år siden

Utroligt at anmelderen slet ikke omtaler skuespillerpræstationerne. Anthony Wong er trods alt en af de bedste skuespillere i Hong Kong. Heller ikke Simon Yam nævnes ved navn. Lugter langt væk af en "jeg-får-en-gratis-dvd"-anmeldelse.
Og hvordan demonstrerer man en tour de force?
Hvor ville jeg dog ønske, at disse film blev anmeldt af folk, der i højere grad føler noget for Hong Kong-film og har et større kendskab til skuespillerne, instruktøren etc...

#1: Bruce, forveksler du ikke filmene? "Election" blev jo fulgt op af "Election 2".
"Exiled" derimod rummer de samme karakterer som "The Mission".
Jeg har endnu ikke set hverken "Election 2" eller "Exiled", så du må rette mig, hvis jeg tager fejl. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: