Filmatiserede skuespil bliver ofte kritiseret for at være stive og unaturlige, men jeg var i den grad solgt på “Familien”. Ikke mindst på dens groteske karakterer. Det er drama i yderste potens, hvor nogle af de bedste skuespillere i Hollywood får en chance for at spille med musklerne. Heldigvis tjener skuespillet i sidste ende historien frem for at blive rent teatralsk onani.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 bjarke 10 år siden

Jeg lander også på 4 ud af 6 stjerner. Virkelig fine præstationer i et ganske gribende og pokkers ondt familiedrama. Se den, hvis du vil have ondt i maven og er vild med Streep som moderlig møgkælling.
Mit filmsite Filmskribenten.dk. Nyeste anmeldelser: Guardians of the Galaxy | Deliver Us From Evil: http://filmskribenten.dk
Gravatar

#2 The Vossen 10 år siden

Familien??? Hvad er det for en film? Den har jeg aldrig hørt om. Er den dansk produceret?

Der er dog en film der hedder "August: Osage County" - er det den film denne anmeldelse henvender sig til? Jeg er godt nok ved at være forvirret.

Nyhedsskribenter kan heller ikke finde ud af at stave Aronofskys "Noah" rigtigt - her skrives der i stedet "Noa" - er det fordi man er doven så det basker, at man ikke lige orker at få det sidste "h" med?
Gravatar

#3 Åkepool 10 år siden

The Vossen (2) skrev:
er det den film denne anmeldelse henvender sig til?


Muligheden foreligger, eftersom den danske titel på "August: Osage County" netop er "Familien" ;)

So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#4 The Vossen 10 år siden

Min pointe er netop bare, at det er en fucked up latterlig dansk titel, og bare fordi nogle mener at "August:Osage County" betyder "Familien" oversat, så følger filmz trop. Hvorfor ikke bare blive ved den originale tite, istedet for at gøre anmeldelsen utroværdig?

Iøvrigt piner det mig at man har valgt at oversætte "Noah" til "Noa" - det er jo direkte pinligt og skide latterligt. Det er et fucking "h" der mangler for at fuldføre den rigtige titel.
Gravatar

#5 Kruse 10 år siden

Nu er den jo slået op i de danske biografer som "Familien", så uanset hvor dum en titel det måtte være, så er det da logisk at Filmz følger dette, når de anmelder den til dansk biografpremiere.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#6 Highland Park 10 år siden

The Vossen (2) skrev:
Familien??? Hvad er det for en film? Den har jeg aldrig hørt om. Er den dansk produceret?
http://filmz.dk/film/farvel-til-mafiaen
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: