“Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer” var sommerens mest forglemmelige blockbuster, og den bliver ikke just bedre ved gensyn. Tim Storys magre tegneseriefilmatisering er ikke blot forbandet kedelig, men den er også blottet for den afvæbnende charme og godhjertede humor, der gjorde film som “Spider-Man” og “X-Men” så fornøjelige. Fans kan dog glæde sig over, at dvd-udgivelsen præsenterer filmen i fornem kvalitet og også indeholder ekstramateriale, der er bedre end filmen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 fatcat 16 år siden

helt enig - det er simpelthen en pilringe film. At man kan tage en ellers ganske interessant gruppe superhelte og ikke mindst en af de allerstørste og stærkeste superskurke (ja altså Galactus - ikke Silver Surfer) og så lave en komplet harmløs film er mig en gåde - og så har de jo gjort et to gange i træk...

Hvordan fa... kan de gøre Galactus til
en sky
???????????
"I'm not going to waste my time arguing with a man who's lining up to be a hot lunch."
Gravatar

#2 filmz-Kadann 16 år siden

#1 -

Well, mit gæt vil være at de har taget inspiration fra "Ultimate Galactus".
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#3 fasslars 16 år siden

Italiensk DTS!!!! Hvad sker der for dem?!!!!!!
Gravatar

#4 Twister 16 år siden

Ja jeg må sige jeg er uenig med anmelderen denne gang :(. Mest af alt forstår jeg ikke udmeldingen om at filmen skulle beside alle din forgængers svagheder. Der er da betydelig mere action i denne end der var i den første. Efter min mening er kemien mellem skuespillerne også langt bedre i denne end i forgængeren.

Jeg er enig i at Chiklis og evans gør det bedst og jessica alba er efter min mening det svageste punkt i filmen.

Ekstramaterialet er meget godt sat sammen og der er mange væsentlige ting som vil glæde de mange fans.

Min karakter:
Filmen 4/6
Video 5/6
Audio 5/6
Ekstramateriale 5/6

Overall: ****
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#5 Patriarch 16 år siden

#1, #2

For ikke at tale om at alt andet ville være for åndsvagt til film... :)
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#6 Hive 16 år siden

Tjah, på trods af filmens fejl var jeg faktisk godt underholdt af den. Og når dvden kommer ned i prisleje agter jeg også at købe den.

Det er en let omgang popcornsunderholdning og skal ses som en sådan. Desuden behøver alle superheltefilm nu engang ikke at være ligeså dystre og tunge som eksempelvis Spider-Man, X-Men og Batman.

Det skal dog siges at jeg, i modsætning til de fleste andre, faktisk også syntes om den første FF film. Mit største problem med den var, at den klimatiske slutkamp var for kort.

Javist, Fantastic Four filmene er ikke i nærheden af film som Spider-Man og X-Men niveaumæssigt - men de hæver sig dog over andre tegneseriefilmatiseringer som Daredevil, Hulk og Ghost Rider.
Gravatar

#7 fatcat 16 år siden

# 2 - ja - men det er jo ikke ligefrem den fremstilling som er fremherskende i forbindelse med f4. Og hvor er dronerne så henne? Eller den kødædende virus?

Mit gæt er økonomi - det og resten af slutningen virkede som om de bare skulle have noget færdig uden at det kostede alverden. At fremstille Galactus i hans "normale" skikkelse ville jo nok koste en del ekstra... Ifølge Tim Story var begrundelsen at han ville have at den kommende spin-off film med Silver Surfer skulle have en chance for at være unik - hvilket vel betyder at Galactus i den vil være i sin gammelkendte skikkelse...
"I'm not going to waste my time arguing with a man who's lining up to be a hot lunch."
Gravatar

#8 Hive 16 år siden

Folk skal forstå at denne film slet ikke var om Galactus, men om Silver Surfer. Galactus var i det hele taget kun med så de kunne få førnævnte præsenteret i historien.
Gravatar

#9 Twister 16 år siden

1#
svaret på dit spørgsmål er egentlig meget simpelt (ikke mindst fordi Story selv forklarer det på DvD'en.
Story valgte at gøre Galactus til en sky fordi at, der som mange nok ved, skal laves en silver surfer film hvor galactus højst sandsynligt vil indgå. Det er ikke Fantastic Four Filmenes job at afsløre for meget om galactus derfor valgte Story at takle det som han gjorde. Du får jo faktisk heller aldrig at vide om Galactus er selve skyen eller om det vare er en del af han højt udviklede teknologi.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#10 Riqon 16 år siden

Ganske enig med anmeldelsen, når det gælder selve filmen. Dødkedelig, malplaceret humor og lav spændingskurve, og når Chris Evans er filmens lyspunkt, så er den da helt gal.
The only way to beat a troll is to not play their game.

Skriv ny kommentar: