I sidste ende er Tim Storys “Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer” en tomhjernet farvelade, der glimtvis imponerer gluggerne, men aldrig gør sig alvorlige anstrengelser for at overraske. Selvom filmen i en eller anden udstrækning lever op til sine egne superheltepræmisser, så ville det måske have pyntet med bare en smule mere fantasi.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Slettet Bruger [3497108099] 16 år siden

Er dette en børnefilm?

Jeg har snakket med min lillebror (17 år) om dette, og selvom ingen af os har set den (og det kun er mig der har set den første) - så tror jeg stadig det er en børnefilm på linje med tegnefilmene.
Grundene til at jeg tror dette:

- Den er rated lavere end fx Harry Potter, og dette på trods af at det er en actionfilm, som burde indeholde en masse vold ("burde" fordi jeg har set andre superheltefilm, og de ikke ligefrem holdt sig tilbage ang. vold - fx Batman Begins og DareDevil).

- En IMDb-kommentar ang. børnevenligheden af filmen:
"No language that I recall, no sex, and the action was no more violent than Shrek or The Incredibles."

- Endnu en IMDb-kommentar ang. børnevenligheden af filmen:
"It'd kid friendly enough for Chris Hansen and MSNBC's Dateline to take the crew to local theaters to scout out pedophiles for the next season of "Catching a Predator"."

- De sendte reklame for den imellem reklame for dukker osv. her i morges (søndag) på TV2, imellem børneprogrammer som "Sunes verden", "Bratz" og "Totally Spies".

- Traileren virker, for mig, helt utrolig børnevenlig og som noget der faktisk er mildere end fx Justice League.
Bl.a. i alle de one-liners, de overdrevne effekter og den klicheagtige fremstilling fx indeholdende de blå stramtsiddende dragter.

Så hvad siger I andre (især jer der har set den)? Er det en børnefilm?
PLEASE DELETE THIS ACCOUNT!
Gravatar

#42 filmz-vassago 16 år siden

#41: Jeg er ikke helt med, skulle det ikke være det?
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#43 filmz-engelsup 16 år siden

Jeg så den i går aftes, og jeg synes som de fleste at den er bedre end nummer 1. Hvad angår klager over handlingen osv. så følger den faktisk meget tæt den originale historie på de punkter I er utilfredse med den over (bortset fra Doom's involvering). Der er så nogle ting der ikke bliver forklaret udførligt nok, men det må man vente på en 3. til. Jeg synes den var markant bedre end spiderman 3, som jeg synes virkelig skuffede i forhold til forgængerne.

Jeg vil give den 4/6.

nu hvor silver surfer vendte sig imod hans herre blev han frataget hans ret til at rejse i rummet, og potentielt set, så kan hans hjemplanet blive "spist" nu, så det var et offer fra hans side af og ikke fordi han slog galactus til sidst
Gravatar

#44 Guts 16 år siden

Jeg har også lige set den. Og jeg må indrømme at den overraskede positivt. Ikke en Onsdag aften i biffen, men en regnvejrsfyldt søndag værd.
Synes den er er ligeså seværdig som mange af de andre superhelte/Marvel film.

4/6 herfra
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#45 mar16 16 år siden

44#

du en modig mand, når du skriver den slags og kommer med din egen mening.:) det dog på ingen måde negativt, for jeg selv har ikke set den, men etteren var altså ik jordens undergang. den var udemærket og langt mere humoristisk end fx hulk.
Gravatar

#46 Guts 16 år siden

Er det ikke #43 du henvender dig til??
"If you don't stand for something, you'll fall for anything"
Gravatar

#47 mar16 16 år siden

når jeg ser Hulk, springer jeg frem til:

der hvor Hulk bryder ud af militærbasen og flygter ind til byen


det fint nok for mig og det fungere som en fin lille kortfilm
Gravatar

#48 mar16 16 år siden

syns galactus er latterlig. har ik læst nogen hæfter eller noget, men en fyr der spiser planeter... helt ærligt. det den slags latterlige skurke der hærgrer et allerede tåbeligt univers.
Gravatar

#49 mar16 16 år siden

46#
nej, men ham lidt. havde kun set dit indlæg
Gravatar

#50 Slettet Bruger [3497108099] 16 år siden

#42:
Jeg mener også helt klart at det skulle være en børnefilm (10 og opefter), men min lillebror mente klart at det var en ungdomsfilm (15 og opefter).

Hvem ser så denne film? (aldersgruppe)
PLEASE DELETE THIS ACCOUNT!

Skriv ny kommentar: