I sidste ende er Tim Storys “Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer” en tomhjernet farvelade, der glimtvis imponerer gluggerne, men aldrig gør sig alvorlige anstrengelser for at overraske. Selvom filmen i en eller anden udstrækning lever op til sine egne superheltepræmisser, så ville det måske have pyntet med bare en smule mere fantasi.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Slettet Bruger [2252809197] 16 år siden

Jeg synes da, at 1'eren var værd at leje én gang i sin tid, den kunne bruges til tidsfordriv trods en tumpet historie og en langsom, intetsigende handling. Jeg kedede mig kort sagt ikke under flmens spilletid, selvom jeg dog på ingen måde var imponeret.

2'eren er efter min mening utvivlsomt den ringeste (ok, jeg har ikke set catwoman) dårligste af de nye superheltefilm. Filmen er selvfølgelig fyldt med action, men filmens bagmænd tror tydeligvis, at de tumpede og platte jokes i manuskriptet er filmens styrke, og derved bliver enhver scene i filmen smadret af fald-på-halen-komik, som fx kraftbytteri (SUK!), en bøvsende Thing og en masse (ekstremt ringe) oneliners fra Human Torch.

Doom er som skurk, så amputeret, så han fungerer sådan cirka ligeså dårligt som skurk, som nogle visse mutant-puddelhunde i Hulk-filmen.

Silver-Surferen fremstår blot som et forsøg på at lokke denne figurs fans i biografen og bane vejen for endnu en film-franchise; han fylder nada i filmens handling og er blot et eksempel på, hvad det vil sige at misbruge CGI.

Og så er filmen bare HELT ekstremt forudsigelig.
Så snart man vidste, at Surferen fik kræfter gennem brættet, vidste man, at Doom ville stjæle brættet + den tåbelige "alliance" mellem venner og fjender osv.


Filmen kan allernådigst få 1 af 6 stjerner af mig.
Gravatar

#12 Slettet Bruger [2252809197] 16 år siden

Sorry... Håber nogen vil slette hele indlægget med min spoiler... Jeg kom til at kursivere i stedet for at lave spoilerboks...
Gravatar

#13 chandler75 16 år siden

# 13 Fixed :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#14 m 16 år siden

bedre end etteren, 2 stjerner for handling og 2 til for effekter
The 21st century is when everything changes. And you gotta be ready.
Gravatar

#15 Slettet Bruger [2252809197] 16 år siden

#14: Tak - jeg behøvede jo ikke ligefrem at gøre det mere forudsigeligt!
Gravatar

#16 Highland Park 16 år siden

#14: Kan du ikke bare slette det ene af slayers indlæg? Der står jo nøjagtig det samme i dem! ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#17 Highland Park 16 år siden

Ahh pis! Nu henviser mit indlæg jo til den forkerte ;)
Damn! Skulle aldrig have foreslået det :D
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#18 filmz-Kadann 16 år siden

#17 -

Du har 10 min. til at redigere dit indlæg. ;)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#19 Highland Park 16 år siden

#18: Det er også rigtigt. Tiden er dog gået... :(
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#20 filmz-Gregers 16 år siden

Jeg vil gi' #11 ret i, at de nok kun bruger Silver Surfer til at lokke fans i biografen, men hell, det virkede på mig!
I'm cooler than you ;D

Skriv ny kommentar: