Selv Niels Olsen lader til at have tabt sin komiske timing i denne omgang tyndsjask af en familiefilm, og hans tilbagevenden falden i hullet, søen osv. virker mere som umorsomme og temmelig anstrengende indfald, tilsyneladende lavet ud fra en ide om, at så længe han falder over et eller andet, så er det nok sjovt. Det samme gør sig gældende for Jess Ingerslevs Onkel Anders, som denne gang for alvor synes at være havnet i den forkerte film.

Rigtig vred bliver man dog alligevel ikke på filmen, der ikke har andre ambitioner end at skabe en nogenlunde behagelig tone, så længe dens korte spilletid varer, og som højst sandsynligt vil finde sit publikum. Ja vist er det en halvdårlig film, men det var de fleste af de gamle film nu også, selvom vi i dag ser på dem med mildere øjne takket være nostalgien. Hvem ved, om 50 år fremstår “Far til fire – på hjemmebane” måske heller ikke som den gang overflødige gylle den til forveksling ligner i dag.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 dewin 15 år siden

Den film har fået 2 stjerner for meget :-/
Gravatar

#2 erikjust 15 år siden

Kunne ikke være mere enig lad nu forhelvede klassikerne være i fred.

Amerika har allerede ramt bunden med alle disse Remakes de fyre af.

Kom nu Danmark vi har produceret lækre film som Olsen banden, midt of natten, Nattevagten farligt venskab, palle erobreren og andre gode film.

Så det er ikke fordi vi ikke kan lave gode film.

Hvorfor skal vi så hensænke os til og lave det her gylle nu? Det er sku for slapt.
Gravatar

#3 Spanner 15 år siden

Børnefilm i DK = Penge

Vi slipper nok ikke for bras som dette og Min Søsters Børn
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#4 Highland Park 15 år siden

Hatten af for Benway fordi han heltemodigt udsætter sig selv for disse film gang på gang på gang...
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#5 Spanner 15 år siden

Han kan jo i virkeligheden godt lide dem :)
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#6 Highland Park 15 år siden

Den tanke har også strejfet mig...
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#7 Zabriskie 15 år siden

Jeg så for noget tid siden ca. en halv time af en eller anden af de nye Far til fire-film, og var chokeret af det usædvanligt ringe filmhåndhærk.
Dårligt skuespil, dårligt manuskript, dårlig instruktion, dårlig fotografering, dårlig lyd.

Jeg vil fordomsfuldt konkludere at det samme gør sig gældende for samtlige far til fire-film, og jeg synes det er en skændsel, at sådanne film er nogen af de mest sete i Danmark.
For film er aldrig værre end det publikum der ser dem.

#2 Palle erobreren er mega svedig
Le temps détruit tout
Gravatar

#8 Benway 15 år siden

#4-6

Masochisme måske? :)

Jeg synes nu trods alt, at jeg har været udsat for film, der er langt værre end "Far til fire"-filmene, og desuden så er det jo sådan, som madanmelderen siger i "Ratatouille", at det ofte er de negative anmeldelser, der er sjovest at skrive. Det er tit sværest at anmelde de film, der falder indimellem, og ikke er deciderede dårlige, men bare jævne og øjeblikkelig glemt.

Selvfølgelig håber jeg hver gang, at filmen viser sig at være god, og indimellem bliver man da også positivt overrasket af en film, som man normalt aldrig ville være gået ind og set.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#9 Highland Park 15 år siden

#7: Mener du seriøst, at det er også er dårligt fotograferet og har dårlig lyd?
Er det ikke mere et spørgsmål om stil?
Nu har jeg ikke set nogen af dem, men i min tid som ansat i en biograf fik jeg kigget en del på den slags Nordisk Film-produktioner, og selv om jeg bestemt ikke bryder mig om stilen, så plejer håndværket da at være i orden - og så heller ikke mere.
Hvad mener Benway ang. dette?

#8: Det er da en både flot og konstruktiv attitude! :)
Men jeg vil også mene, at mange har svært ved at skrive en seriøs og saglig anmeldelse af en dårlig/elendig film. Som regel forfalder den pågældende anmelder til platheder, sarkasme (hvilket da kan være nok så underholdende), ironi og lignende.
Dem om det.
Men jeg beundrer en seriøs tilgangsvinkel i forbindelse med selv dårlige film. Som nu f.eks. den du benytter dig af i anmeldelsen af denne film Benway. Det er flot gjort at bevare en vis grad af faglig stolthed, seriøsitet og tage opgaven alvorligt.
Det betyder for eksempel, at familier der overvejer at se filmen i højere grad vil tage din bedømmelse alvorligt. For du gør ikke grin med genstanden for deres nysgerrighed, men anmelder i stedet filmen med genren, dets publikum, ambitioner, formål etc. i mente.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#10 Benway 15 år siden

#9 Mange tak for de pæne ord.

Med hensyn til selve det tekniske håndværk så synes jeg det er kompetent udført. Det er selvfølgelig meget konservativt uden de store opfindsomme kameravinkler eller vilde håndholdte optagelser, men det ville også virke malplaceret i en film som denne. Jeg synes ikke det er noget at udsætte på den front.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."

Skriv ny kommentar: