“Fidibus” giver nogle gode grin undervejs, men historien tager sig lige lovlig god tid til at blive foldet ud, i betragtning af hvor forudsigelig den er. Handlingen er i det hele taget temmelig tyndbenet til en hel spillefilm og særlig slutningen føles meget forjaget og ufuldstændig. De meget distancerede og karikerede personer gør det også svært at føle den store interesse for deres udvikling. Til gengæld skal filmen have ros for at turde forsøge sig med nogle mindre kendte ansigter, og for ikke at ligne alt det andet. Det er bare en skam, den heller ikke ligner noget rigtig godt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-Mifan 17 år siden

#9 Tja, jeg går ud fra, at du refererer til "åbne op" mod "lukke op"... men jeg lyttede det af fra traileren, netop for at gøre det korrekt :p ...og der lød det sådan. Jeg hørte det godt nok anderledes i filmen også, men i traileren er det vist det der bliver sagt.

Joken forsvinder ikke helt, men det forvirrer da noget...
~ Mifan
Gravatar

#12 filmz-Jensen1981 17 år siden

Jeg har lige fået en FANTASTISK god ide...Forestil jer dette:

Sjove replikker!!! Jeg ved det lyder tåbeligt, men følg lige med: Hvorfor være originale og spilde penge på at lave originale, storslåede eller måske ligefrem imponerende danske film (med dybde måske), når vi kan lave samme slags film igen og igen og igen, men bare sørge for nye "sjove replikker" i hver film. SÅDAN VINDER MAN ET PUBLIKUM!!!! YESSIRS!!!

KAN I IKKE SE DET? Der er 2 STORE fordele ved dette: Pengemændene skovler penge ind på en sikker gevinst, og filmfolkene behøver ikke slide så meget i det kreativt. Så har de også mere tid til at finde på nye måder at rose hinandens talent i blade og tv, og promoverer sig selv lidt mere, indtil deres næste film med "sjove replikker" udkommer...

Kæft, det var en god ide jeg fik der :-D Jeg er bare SÅ SEJ!
Gravatar

#13 filmz-pandora 17 år siden

#12

Det er en SUPER fed idé!

Så kan man fx. lave en filmtrailer, som er totalt intetsigende med en masse klap og klip, og så når folk sidder tilbage mod slutningen med en "what the fuck do I need this for"-følelse, så siger Jokeren lige, at hans kæreste skal holde kæft, ellers får hun ik' nogen silikonepatter.

Og så griiiiiner hele biografen overrasket og højt - det er sgu' sjovt! Den har helt sikkert "sjove replikker", den her, selvom resten virkede ligegyldigt. Men hvis der er sjove replikker, så går man fra biografen med den nye "Franke, du skulder mig penge", eller "Jeg ska' da ha' mit fix! Det ska' jeg da ha'!", eller "Bare ærgeligt, Sonny Boy" på læberne. Og dét gør bare filmen udødelig. Skide sjove replikker. Af og til. Det er det, der gør det.


All hail #12
"Iskrystaller, iskrystaller! Frys!"
Gravatar

#14 jessup 17 år siden

#13 du må ud bag den mur af sarkasme - ud og del dine andre kvaliteter med os andre - bag den mur af ensomhed er der mere end en taber.
This is just until June
Gravatar

#15 filmz-Bobojensen 17 år siden

Jeg synes sgu det var en griner nok film... En fin hovedrolledebut af Rudi Køhnke...

Og så synes jeg at man skal tage ind og se filmen på dens egne præmisser og ikke bedømme den som om det skulle være et fantastisk mesterværk, som #12 gerne vil have at alle danske film skal være.... Det er trods alt "kun" en komediefilm og der burde vel ikke være noget galt i at få folk til at grine...
Gravatar

#16 filmz-pandora 17 år siden

#13 du må ud bag den mur af sarkasme - ud og del dine andre kvaliteter med os andre - bag den mur af ensomhed er der mere end en taber.


..og der skal mere end sarkasme til for at nå ind bag min mur af ensomhed
"Iskrystaller, iskrystaller! Frys!"
Gravatar

#17 jessup 17 år siden

Forskellige piller vel sagtens?
This is just until June
Gravatar

#18 filmz-lbw 17 år siden

Rudi Køhnke, er det ham der ligner Joaquin Phoenix? ;o)
I am smiling because they haven't found the bodies yet.
Gravatar

#19 blahblah 17 år siden

#15
Hvad mener du med "kun" en komediefilm?
Gravatar

#20 filmz-Xill 17 år siden

#7 ja den er sq sjov .. kan godt lide deres .. gæt en film


det siger du bare hele tiden, fordi du har set den der film, med ham der, som også er med i den film hvor han danser

nå ... Pulp Fiction

----------------------------------------
men hvad der bliver sagt før det må i selv se .. men det har noget at gøre med Pulp Fiction ca 1 time og 40 min inde i filmen ^^

Skriv ny kommentar: