“Fidibus” giver nogle gode grin undervejs, men historien tager sig lige lovlig god tid til at blive foldet ud, i betragtning af hvor forudsigelig den er. Handlingen er i det hele taget temmelig tyndbenet til en hel spillefilm og særlig slutningen føles meget forjaget og ufuldstændig. De meget distancerede og karikerede personer gør det også svært at føle den store interesse for deres udvikling. Til gengæld skal filmen have ros for at turde forsøge sig med nogle mindre kendte ansigter, og for ikke at ligne alt det andet. Det er bare en skam, den heller ikke ligner noget rigtig godt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 blahblah 17 år siden

Har kun set traileren, men det virker som en fantastisk uoriginal og enormt forudsigelig film.

Jeg håber på det modsatte.
Gravatar

#2 jessup 17 år siden

Det ligner en pudsig film.
This is just until June
Gravatar

#3 thomaxz 17 år siden

Den testvisning jeg var til, der var den rigtig rigtig godt, og meget meget sjovt, og bestemt ikke forudsigelig.

Og jeg skal da også ind og se den endelig film.

http://thomasc.tk - http:/danskestemmer.dk
Gravatar

#4 Lawman. 17 år siden

Lige for at kneppe en flue, så hedder stik-i-rend, og ikke stik-i-rand:)
Gravatar

#5 filmz-yoshimura 17 år siden

# Lige for at kneppe fluen helt ihjel, så mangler du et "det" ;o)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#6 filmz-kaotmus 17 år siden

#4: hvis man skal kneppe en flue, skal man gøre det ordentligt. Det hedder faktisk stikirenddreng iflg. retskrivningsordbogen :-)
Gravatar

#7 filmz-Mifan 17 år siden

Var til forpremiere forleden, grinede sgu godt og grundigt igennem hele filmen. 5/6 herfra.

Alene fantastiske citater som:
"Man kan sgu da ikke lukke en dør op. Man kan åbne en dør, man kan lukke en dør. 'Åbne op' det er noget volapyk."

"Jeg studerer retorik..."
"aaah, det forklarer sproget"


:D
~ Mifan
Gravatar

#8 Benway 17 år siden

#6 Rettet. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#9 filmz-Soren 17 år siden

#7 Det var så lidt ærgeligt at du fejlciterede i det første citat ;-) Joken forsvandt.

Men jeg blev positivt overrasket over denne film må jeg indrømme. Normalt er jeg ikke vild med Hella Joofs stil, men det var anderledes med FIDIBUS.
Det hjalp så også, at der var skrevet nogle fantastisk sjove replikker ind i manus, så jeg var godt underhold under hele forstilling.

Skuespillet fra Jokeren, som jeg syntes så forfærdeligt ud i traileren, overraskede også. Han viste sig faktisk at være ret sjov :-)
__________________
......
Gravatar

#10 Lawman. 17 år siden

#5, jo tak for rettelsen, og du manglede vist et 4'tal, og #6, endnu mere tak, du var da vist endnu klogere:)

Skriv ny kommentar: