Man behøver ikke et indgående kendskab til baseballsportens historie eller regler for at nyde “Field of Dreams”. Dette er en tidløs perle om frelse, fantasien og forholdet mellem forældre og deres børn. Udgivelsens AV-præsentation er ikke just lamslående, og det er en skam, at dvd’en ikke indeholder noget ekstramateriale i modsætning til de internationale udgivelser af filmen. Men hvis man aldrig har stiftet bekendtskab med “Field of Dreams”, så er 50 kroner dæleme ikke meget at betale for et forsinket kig på en af det 20. århundredes stærkeste filmoplevelser.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Skeloboy 13 år siden

Nå...det kan da være den skal tjekkes ud. Jeg troede det var en overdreven omgang sødsuppe...
Gravatar

#2 jessup 13 år siden

Bestemt en fin film - har vundet ved at jeg med alderen ikke er bange for at blive lidt rørt:)
This is just until June
Gravatar

#3 MTK 13 år siden

#1

Det var også cirka det jeg fik ud af den sidste gang jeg så den, og jeg er ikke specielt bange for at blive rørt til tårer af stor filmkunst.

Amerikanske 80'er-film om baseball, med Kevin Kostner i hovedrollen, får mig godt nok til at græde, men af andre årsager.
Gravatar

#4 zamm- 13 år siden

Never heard about it... den må da tjekkes ud!
Yo, homie. Is that my briefcase?
Gravatar

#5 region 2 killer 13 år siden

Og James Horners sublime musik er prikken over i'et – et smukt score komponeret adskillige år før komponisten mistede trangen til at forny sig.


Ja, så er der bare det lille problem, at næsten hele scoret er stjålet fra Aaron Copland.
Jaws 3 makes Jaws 2 look like Jaws and if Jaws: The Revenge hadn't surfaced to make Jaws 3 look like Jaws 2, Jaws 3 would have been known as the bigge
Gravatar

#6 The Insider 13 år siden

#5, virkelig? Hvilket værk? Scoret har dog helt klart et romantisk, Copland-"feel". Jeg er ellers forholdsvis up-to-date med, hvem Horner har stjålet fra - især Glory/Avatars usmagelige ransagning af Prokofievs "Ivan den grusomme" er pinlig.
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: