Der er både saft og kraft i “Fighter”, der fungerer som lige dele imponerende, visuel kung fu-eskapade og teenagetroværdigt udviklingsdrama i mødet mellem kulturers forskellighed. Det kan godt være, at konflikterne trækkes lige lovligt i langdrag, men som helhed er filmen en vellykket og modig fuck-finger til dansk films stagnering og jante-loven i al almindelighed.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Is 16 år siden

God anmeldelse af Angel Eyes!
Kan ikke være mere enig...
4/6
Gravatar

#2 dolphinfriendly 16 år siden

Jeg vil give den en stjerne ekstra - netop fordi den så modigt kaster sig ud i et imponerende projekt og opfølger sine præmisser til perfektion.

5/6

Gravatar

#3 filmz-mette bach 16 år siden

Super underholdende og veludført film. Dejlig at se en modig instruktør der kan udføre en kung-fu med stil. Troede efter at have set traileren at den var over the top, men lige den rigtige mængde.
Er ret træt af danske film der skal have en dyb mening. Denne underholder og viser åbenlyst temaerne den behandler. JEg er så meget mere til de hollywood-opbyggede film, end de skæve som danske film spytter ud for tiden.
Super anmeldelse, men synes nu også at skuespilleren, der spiller Emil, skal have noget credit. Total charmerende og nuttet.

5/6
Gravatar

#4 Petrescu 16 år siden

"Er ret træt af danske film der skal have en dyb mening"
- så som Sprængfarlig Bombe, De Grønne Slagtere, Gamle Mænd i Nye Biler og den slags som har hevet masser af opmærksomhed?
Gravatar

#5 thomas040 16 år siden

YES!... lyder godt. håber at den stadig går i biffen når jeg kommer tilbage om en uge....
Failure is a zero out.
Gravatar

#6 moulder666 16 år siden

#4 Hun mener nok nærmere Kunsten at græde i kor, Direktøren for det hele, Dear Wendy eller alt hvad Von Trier kaster sig over! :-)

Wait a second...var Direktøren for det hele egentlig ikke også med Von Trier?
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#7 filmz-Bantam 16 år siden

Imponerende flot kombination af spektakulær action og socialrealistisk kultursammenstød. Handlingen er medrivende, og selvom nogle sceners dialog og replikker ikke når ud over lærredet, er det samlede indtryk helstøbt. De meget veludførte kampscener fungerer fremragende som en del af - og understøttelse af - historien som helhed. Der bliver sparket lidt til aktuelle integrationsspørgsmål på en frisk måde. Aicha / Semra Turan er topklasse!
Gravatar

#8 filmz-Angel Eyes 16 år siden

Læg i øvrigt mærke til, hvordan nijaen i Aichas fantasi ved nærmere kig ligner en burkaklædt kvinde. Helt klart en bevidst leg med de kulturelle ikoner...
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#9 filmz-smedt-meister 16 år siden

udmærket underholdning dog minder lidt for meget om bend it like Beckham

4/6
Søren og Lasse har dårlig filmsmag.
Gravatar

#10 filmz-mette bach 16 år siden

#6
Det er præcis sådan nogle film jeg mener. Var inde og se Ekko eller ecco (Whatever!) og det var bare alt for dybtfølt, historien faldt dra hinanden og sunes virkelig den var dårlig.

#4 FYI! Så er der hvis ikke nogle af de film du nævner der er fra de seneste år.

Skriv ny kommentar: