“The Fighter” er en film, der formår at løfte en lidt ordinær og klichefyldt historie til uanede højder, og det skyldes ud over fabelagtigt skuespil ikke mindst instruktøren David O. Russells evne til at iklæde de tragiske skæbner en hjertevarme og en humor hele filmen igennem. Som når moderen banker på hjemme hos sin ældste søn Dicky, og han i desperation tager springet ud fra vinduet på 2. sal og ned i en container for at skjule, at han er på crack. Det er tragisk og hylende morsomt på samme tid og et godt billede på filmens evne til konstant at krydre den grå socialrealisme med humoristiske lysglimt.

Filmen kunne nemt være endt som en dyster fortælling om en boksers hårde kamp for at slippe ud af kløerne på sin dominerende familie. I stedet er den blevet en optimistisk, tankevækkende og overraskende sjov film om en familie, man elsker at hade og hader at elske. Det kan godt være, at “The Fighter” placerer sig lige imellem “Rocky” og “Raging Bull”, men det fremragende skuespil, den stilsikre instruktion og den medrivende, humoristiske historie gør, at filmen i sidste ende sagtens kan stå på egne ben.

Se også: Filmz TV: “The Fighter” slår fra sig – boksefeber i Hollywood.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 MMB 13 år siden

Det er bestemt en fin film, selvom jeg, som nævnt i en anden tråd, ikke er vildt begejstret for den. Jeg vil give den karakteren 7/10, men tættere på 6/10 end 8/10.
Gravatar

#2 Babo Rises 13 år siden

Skal se den imorgen.
Gravatar

#3 Babo Rises 13 år siden

Ekstra Bladet: 5 stjerner
Politiken: 5 hjerter
CinemaZone/MetroXpress: 5 stjerner
DR Filmland: 3 pile
Filmmagasinet Ekko: 5 stjerner
Gravatar

#4 Djibyman 13 år siden

Skal se den fredag, først den kl.19, så 127 Hours kl.21, jeg kan mærke det bliver en episk aften;-)
I never Apologize, i´m sorry but that´s just the way i am.
Gravatar

#5 Betelgeuse 13 år siden

Rigtig god anmeldelse! Skal ind og se den i morgen, selvom det efterhånden er svært at følge med, hvis man vil nå at se alle de Oscar nominerede film, som jo helst skal ses INDEN selve showet :)
Gravatar

#6 Troels 13 år siden

Djibyman (4) skrev:
Skal se den fredag, først den kl.19, så 127 Hours kl.21, jeg kan mærke det bliver en episk aften;-)


du får en kanon aften kan jeg love dig. begge film er fantastiske!
Gravatar

#7 Batsy 13 år siden

3# Det sjovt at Dr filmland kun giver den 3 stjerner, gider dog ikke følge deres andmeldser. Da de har en skod andmelder og et dårligt program så stoler ikke på deres ord.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#8 Spanner 13 år siden

Batsy (7) skrev:
3# Det sjovt at Dr filmland kun giver den 3 stjerner, gider dog ikke følge deres andmeldser. Da de har en skod andmelder og et dårligt program så stoler ikke på deres ord.


Filmland gav Sex and the City 2 seks pile
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#9 Ericmase 13 år siden

Spanner (8) skrev:
Filmland gav Sex and the City 2 seks pile


Da jeg så det tænkte jeg bare "WTF?!".
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#10 Bobby Singer 13 år siden

Ericmase (9) skrev:
Da jeg så det tænkte jeg bare "WTF?!".


Uden at have set programmet, vil jeg vædde med at det var ment som en joke ;)
Idjit

Skriv ny kommentar: