“Flight 93″s mest brugbare funktion må være til at illustrere de klare forskelle på en halvhjertet, forhastet tv-produktion og en gennemført, hjerteskærende filmudgivelse. Filmen har sine momenter, men den virker kunstigere end en computergenereret mannequindukke. Selvom AV-præsentationen er god, så gør kvaliteten af ekstramaterialet og selve hovedfilmen det umuligt at anbefale dvd’en.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Zabriskie 17 år siden

Hold da op... det var morsomt at læse denne anmeldelse efter at have set United og læst filmens anmeldelse
Le temps détruit tout
Gravatar

#2 sizanx 17 år siden

okay, troede sgu det var den der var om 11 september :D Den var god!
Gravatar

#3 chandler75 17 år siden

Det er også den der om 11. september... bare en anden en om 11. september.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#4 sizanx 17 år siden

Okay, den ser ret B-films agtig ud.
Gravatar

#5 blahblah 17 år siden

Det er en direct to tv film, så budgettet har ikke været særlig stort.
Har nu hørt den skulle være ok.
Gravatar

#6 Gin 17 år siden

Jeg købte denne film på dvd, fordi en nar i Blockbuster fortalte mig at dette var United 93, blot med en anden title. Jeg havde ingen anelse at der var lavet en tv-film også. Jeg blev rasende, for denne film stinker langt væk af latterlig Hollywood. Hvorfor er folk der arbejder i blockbuster så intet vidende?

At sammenligne denne film med United 93, er som at sammenligne Matrix med Matrix Reloaded. Jeg vil fandme have mine penge tilbage.

Nu vil jeg surmugle indtil den rigtige film kommer ud på dvd :(

#7 17 år siden

#6: Ha, jeg så den også nede i Butt-Plugster. Jeg kunne dog godt regne sagens sammenhæng ud, da den nye ikke har ramt DVD-hylderne endnu.

"Hvorfor er folk der arbejder i blockbuster så intet vidende?"

Svar: Ja, og nogle gange også kunderne, hehe.
Og hvis de var alvidende, så stod de ikke i en videobiks :-)
Gravatar

#8 Slettet Bruger [3355713026] 17 år siden

Filmen har "billig tv-produktion" trykt overalt på sig - lige fra det jammerlige skuespil til de tudegrimme kulisser.

Flere af statisterne smiler og griner endda også i baggrunden, efter flyet er blevet kapret - passagererne virker generelt aldrig rigtig skræmte, og blot få minutter efter kapringen og nyheden om World Trade Center-angrebet er hørt af alle ombord, samles passagerne, som om de skulle til at påbegynde et slag venskabeligt poker og ikke håndtere en forfærdelig og uhyggelig situation, som meget vel kan koste dem deres liv.

Terroristerne fremstår slet ikke som mennesker, der har rødder i virkelighedens verden. De er i stedet konverteret til Rambo-lignende skikkelser, der ynder at gå langsomt ned ad flyets midtergang, mens de surt og irriteret skuer til alle sider som en anden Terminator.

Hvordan i alverden kan en film, der rakkes ned på så stor vis og ikke får ét positivt ord med på vejen, få 2/6? :-)
Gravatar

#9 Michael Andersen 17 år siden

#8 Fordi karakteren 1/6 uddeles kun til film hvor der er slanger med ombord ;)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#10 zamm- 17 år siden

Jeg var lige ved at købe den! Eller havde faktisk købt den, men siden afslog kortet af en eller anden årsag... og senere fandt jeg ud af at det var en anden en... og nu denne 2/6-anmeldelse, thank god!
Yo, homie. Is that my briefcase?

Skriv ny kommentar: