Når nu “Fortæl det ikke til nogen” alligevel ikke helt formår at komme op ved siden af genrens kronjuveler, skyldes det primært filmens sidste tredjedel. Thrillerens sidste akt er ikke tilnærmelsesvis dårlig, men den lever dog ikke op til de mange fænomenale minutter, der kom forud. Der er et enkelt hjerteskærende øjeblik hen mod slutningen, men fortællingens mange løse tråde sammenstrikkes lidt for let og hurtigt. Slutningen virker en smule forhastet og ufuldendt, men på det tidspunkt har man allerede været så godt underholdt, at det ikke kommer til at gøre den store forskel. Er man til genren, bør man omgående se “Fortæl det ikke til nogen” og dernæst netop fortælle ens omgangskreds om filmen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 rendesten 16 år siden

Helt enig med anmeldelsen. Denne thriller fænger!!!!
Genial historie, godt skuespil, og medrivende scener.
Den vandt også et hav af Cesar Awards - bla. bedste film så vidt jeg ved.. derfor
"TELL EVERYONE ABOUT TELL NO ONE"

Gravatar

#2 ltt 16 år siden

Det er simpelthen en virkelig virkelig god spændingsfilm. Ikke mindst opbygning er langt mere nervepirrende og spændende end det meste amerikanske mainstream. jeg kan virkelig anbefale denne film.

Er dog enig i af plottet løses på en halvdårlig måde, men det lever man med..
Gravatar

#3 filmkorn.dk 16 år siden

Hvem sagde Flygtningen?
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#4 king b 16 år siden

#4 Det gjorde anmelderen, på en meget elegant måde ;-)

God film. Kan anbefales.
Gravatar

#5 keitel 16 år siden

En stor del af det danske mainstreampublikum vil formentlig undgå "Fortæl det ikke til nogen", simpelthen fordi der tales fransk.
Netop-Fransk er kun godt når det har noget med en mund eller kartofler at gøre!
Gravatar

#6 filmz-mikaa 16 år siden

Hvad er kronjuvelerne i denne genre? :)
if you believe in miracles, you have to believe that Satan has some up his sleeve as well.
Gravatar

#7 DjBeau 16 år siden

Den franske Bourne?
Jeg ser nærmest ingen sammenligning. Jo, han skal finde ud af noget med sin fortid, men det er vist også det.
What would Egon Olsen do?
Gravatar

#8 Skeloboy 12 år siden

Tell No One, 2006
Fransk thriller med musik-problemer!

Tell No One, Fortæl Det Ikke Til Nogen eller NE Le Dis A Personne er en ganske fin thriller. Historien er godt skruet sammen, og det hele udfoldes på en god måde. Nogen gange er den dog lidt for arketypisk i sin fortælling.

Det helt store men er dog musikken. Den river mig gang på gang ud af historien og spændingen, og det er virkelig ærgeligt. Jeg taler ikke om soundtracket, men om de malplacerede sange.

Den er spændende, men den er også lidt for typisk af og til, og musikken trækker den ned. Folk, der er fan af thrillere, vil helt sikkert synes bedre om den end mig. Jeg er dog ikke stor fan, men derfor er det bestemt stadig en fin film.

6/10
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy

Skriv ny kommentar: