I det hele taget virker filmen mest af alt som et meget langt tv-afsnit, men man skal vist være en exceptionel stor fan af serien for, at det kan betale sig at smutte i biografen og se den. Til gengæld er der en vis ufrivillig komik at finde i de mange selvmodsigelser og utroværdige detaljer, der gennemsyrer filmen, og i hvor dilettantiske dens efterforskere fremstår. Mest bizart er utvivlsomt et spor i form af en tegning, som tydeligt forestiller en metrostation, men alligevel tager det psykiateren mange timer at gennemskue, at hvis man vender tegningen på hovedet så bliver et W til et M som i metro. Hvis vi virkelig har efterforskere som disse på vor side, kan panikken roligt begynde.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Lehrmann 12 år siden

- method actor
Gravatar

#2 Nicki52 12 år siden

Jeg fik gratis forpremiere billetter af Telia til filmen. Der blev grinet en hel del, især af Simon Kvamm. Der var bare ingen der kunne tage ham seriøst. De var også ved at dø af grin, da han skulle til at myrde. Som forventede var den ikke god, men jeg havde håbet den var bedre end serien. Den er dog bedre end Winnie & Karina filmen.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#3 Riqon 12 år siden

Mest bizart er utvivlsomt et spor i form af en tegning, som tydeligt forestiller en metrostation, men alligevel tager det psykiateren mange timer at gennemskue, at hvis man vender tegningen på hovedet så bliver et W til et M som i metro.


Det trick benyttede Gækkeren engang i en Batman-tegnefilm i Snurre Snups Søndagsklub. Det var tider.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#4 MOVIE1000 12 år siden

Har ikke fulgt med i Den som dræber, men jeg er fan af Simon Kvamm. Han laver musik der falder så meget i min smag, og hans satire er også spas. Men kan ikke se ham som skuespiller, håber han bliver i den boldgade som han er bedst til.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#5 Nicki52 12 år siden

"Simon leverer skuespil til et 12-tal" - Film-Nyt

"Simon Kvamm er meget overbevisende som psykopat" - Nordjyske

Jyllandsposten beskriver Simon Kvamms rolle utrolig godt
"Han har fået et par spøjse briller på. Om han kan spille skuespil, må stå hen i det uvisse, for hans største bedrift i filmen er at bære rundt på et par plasticsække"


Dog et fejl-citat i Cinemaonline ”…for første gang nogensinde, tager en dansk spillefilm afsæt i en dramatisk og populær Tv-serie.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#6 BN 12 år siden

MOVIE1000 (4) skrev:
Han laver musik der falder så meget i min smag


Nephew er jo bare en slags kopi af Kliché, krydret med lidt Depeche Mode.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#7 elwood 12 år siden

Billede 1
Et gennembrud

Billede 2
Og det var så sidste gang nogen børn ringede på Flinke Bo's dør til Fastelavn...

Billede 3
Vi smiler altid lige skævt.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#8 MOVIE1000 12 år siden

BN (6) skrev:
Nephew er jo bare en slags kopi af Kliché, krydret med lidt Depeche Mode.


Ikke i min tossede verden, også har han jo også lavet De eneste to, som også faldt lidt i hak med min musiksmag. Men hver sin smag.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#9 BN 12 år siden

MOVIE1000 (8) skrev:
Ikke i min tossede verden, også har han jo også lavet De eneste to, som også faldt lidt i hak med min musiksmag. Men hver sin smag.


Det var nu mere en konstatering end det var en kritik. Simon Kvamm erkender jo også selv ligheden.

Jeg har intet imod Nephew; de er bedre end gennemsnittet i den danske musikverden. Jeg kan bare bedre lide Klichés gamle plader. :-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#10 anesbanenes 12 år siden

Nicki52 (5) skrev:
Dog et fejl-citat i Cinemaonline ”…for første gang nogensinde, tager en dansk spillefilm afsæt i en dramatisk og populær Tv-serie.”


Hvis du læser anmeldelsen påpeger den også det forkerte i dette citat fra instruktøren af filmen. Hvori består fejlen?

Skriv ny kommentar: