For fans af genren er der dog formodentlig mord og bare silikonepatter nok til at sikre underholdningsværdien, men udover et lidt større budget samt en smule af noget, der næsten til forveksling ligner en historie, er der intet som adskiller denne film fra alle de andre. Skuespillet er næsten ikke-eksisterende – kun Jared Padalecki skiller sig lidt ud, resten af castet påtager blot de sædvanlige klicheer og er i bund og grund lige så ansigtsløse som den psykotiske Jason. Denne film er essentielt hverken en genindspilning, et reboot eller en ny vinkel på serien. Den er blot endnu et indslag i en endeløs række fortsættelser. Betragt det som en advarsel eller anbefaling alt efter temperament.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 wimmie 15 år siden

#10
Ja, og jeg var også godt underholdt...men det er satme ikke en god film ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#12 filmz-jonasgr 15 år siden

Jeg tror jeg har det med denne genre som nogle har det med musicals. Det er simpelthen en genre jeg har meget svært ved at se fornøjelsen ved. Jeg kan simpelthen ikke se det spændende ved at se en massepsykopat gå amok og slå folk ihjel på de mest særprægede måder. For mig er det derimod totalt turn-off at se sådan noget.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#13 filmz-Qawl 15 år siden

wimmie (9) skrev:
Bare fordi man burde vide hvad man går ind til behøver man vel ikke at kunne lide filmen?
JEg skal da nok se denne engang, men jeg forventer ikke at synes den er god...men hey, det var originalen heller ikke - dog var jeg godt underholdt.


Det har du uden tvivl helt ret i, men så skal folks kritikpunkter ikke lyde; at der var alt for meget sang i en musical, eller der var alt for mange dumme teenager i en splatter - you get it ? :)
Gravatar

#14 Slettet Bruger [2280350104] 15 år siden

Qawl (7) skrev:
Disse anmeldere er godt oppe i 40'erne og sure over, at vi idag - størstedelen af tiden* - er bedre til at lave film, end de var tilbage i 80'erne. Samtidig glemmer de det vigtige faktum af, at 'Fredag den 13' fra 80'erne heller ikke var andet end patter, sprut, unge mennesker, uhygge og drengerøvshumor, men at de i dag er for gamle og grå til at kunne nyde denne form for underholdning.


Herlig generalisering. Jeg er 18 og synes typisk bedre om film fra 1980'erne end fra det 21. århundrede, især hvad angår remakes inden for de sidste ti års tid. Jeg falder dermed uden for dit snæversynede verdensbillede. Eksisterer jeg ikke?

Mvh.
ealp
Gravatar

#15 myshkin 15 år siden

og bare silikonepatter


Vil have pyntet på anmeldelsen af filmen hvis nogle stills havde sniget sig ind..

skuffet, Benway :(
"also it's a movie don't be a cunt."
- internet anonymous
Gravatar

#16 Sverkel 15 år siden

Jeg har siden jeg var 10 år begyndt at samle på Fredag D. 13 film og har lige set den nye :D Syntes den var rigtig god med en masse gode chok og overraskelser :D

Jeg kan godt lide at den er tro til originalen og at Jason kan løbe... Giver lige lidt ekstra hvor man tænker "RUUUN FFS!!" :D

Jeg er tilfreds med det som er kommet ud af filmen og syntes ikke at denne har givet de gamle film et dårligt ryg som nogle remake gør :)
Gravatar

#17 Spanner 15 år siden

Jason løbe? Det er bare forkert.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#18 elwood 15 år siden

jeg har altid godt ku li de der morder som bare gik i normal tempo, og lige meget hvor meget blondinen så løb mens hun skreg, så indhentede han dem altid.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#19 filmz-Prodigy 15 år siden

Jeg var os en af dem, som var underholdt hele vejen igennem..


17 #
Jason løb i 2'eren - 3'eren og 4'eren.. Hvilket jeg synes er meget mere skræmmende end en zombie der tåger efter dig og står foran dig lige pludselig..
Gravatar

#20 filmz-Qawl 15 år siden

ealp (14) skrev:
Herlig generalisering. Jeg er 18 og synes typisk bedre om film fra 1980'erne end fra det 21. århundrede, især hvad angår remakes inden for de sidste ti års tid. Jeg falder dermed uden for dit snæversynede verdensbillede. Eksisterer jeg ikke?

Mvh.
ealp


Arbejder du som anmelder på en avis?

Skriv ny kommentar: