I “Frihed på prøve” forbløffes man mest af alt over den totale idéforladthed og lade attitude, der skruppelløst spiser publikum af med lommefilosofiske budskaber og lidt clausensk charme. En film, der i sin selvtilfredse arrogance tilsidesætter minimumskrav som ordentlig klippeteknik og rimeligt skuespil fortjener ikke et stort publikum, men med 300.000 solgte billetter til den ujævne “Ledsaget udgang” vil det ikke overraske, hvis efterfølgeren får samme succes.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 MMB 13 år siden

Forventeligt...
Gravatar

#2 filmz-Bruce 13 år siden

Kan han ikke instruere en film om noget der ligger hans hjerte nær, f.eks. fagbevægelsen. Kunne godt tænke mig at se noget rødt portrætteret lyserødt. Det vil være hysterisk morsomt.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3 Collateral 13 år siden

Wow. Biografklub Danmarks sidste film for i år, overvejer jeg nu at springe over. Det påtrods af at jeg kan få billetten til halv pris.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#4 hurin 13 år siden

Problemet med Erik Clausen er at han elsker at prædike, men en succesfuld prædiken forudsætter at man har noget klogt at sige. Erik Clausen kolporterer bare sin forløjede 68 moral for 117 gang, og hvem gider høre på det.
Zardoz has spoken
Gravatar

#5 Spanner 13 år siden

Tak til Jonas for at underbygge alle mine forestillinger om dette makværk
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#6 dh-ad 13 år siden

Jeg vil nu se den alligevel. Clausen er det tætteste vi kommer på en dansk socialrealistisk/-demokratisk udgave af Woody Allen.

Og jeg elsker hans prædiken, manden ser jo selv med sin "forløjede" 68 moral ret igennem et koldt liberalt pseudo-samfund.
I can't express anger. That's one of the problems I have. I grow a tumor instead. -Manhattan (1979)
Gravatar

#7 filmz-Bruce 13 år siden

dh-ad (6) skrev:
Jeg vil nu se den alligevel. Clausen er det tætteste vi kommer på en dansk socialrealistisk/-demokratisk udgave af Woody Allen.


En humor- og timing forladt udgave. Interessant!

Og jeg elsker hans prædiken, manden ser jo selv med sin "forløjede" 68 moral ret igennem et koldt liberalt pseudo-samfund.


Du mener ret igennem et koldt socialdemokratisk pseudo-samfund. Ingen liberal vil kalde Danmark for liberalt!

Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#8 jessup 13 år siden

Er der nogen der ved om man kan få den serie Clausen lavede med Hausgaard på dvd? jeg tror det hed "Der kan man bare se"
This is just until June
Gravatar

#9 filmz-Bruce 13 år siden

Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#10 chandler75 13 år siden

# 8 Den ville jeg egentlig også gerne gense på dvd. Jeg husker den som næsten hysterisk morsom - nok det bedste, Clausen har lavet.

Både Clausen og Hausgaard gør virkelig deres bedste for at leve op til folks billede af dem :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert

Skriv ny kommentar: