Filmen er instrueret af franskmanden Mathieu Kassovitz som også stod bag “La Haine” (“Hadet”) og “Les Rivières Pourpres” (“De Blodrøde Floder”), og han gør hvad han kan med det åndssvag manuskript. Fotografen, Matthew Libatique (“Requiem for a Dream”), har givet filmen et lækkert klinisk look. Kameraføringen bliver til fulde udnyttet til at liste og suse omkring på de mørke og kolde gange.

På skuespillerfronten medvirker gode navne som Penélope Cruz og Robert Downey Jr., Charles S. Dutton og Bernard Hill, men det er Halle Berry som har den altoverskyggende hovedrolle. Selvom filmen er et skridt tilbage til de halvdårlige film som prægede hendes karriere før “Monster’s Ball”, så spiller hun udmærket her og hun behøver ikke levere sin Oscar tilbage endnu… lad os vente og se om det stadig gælder efter “Catwoman”.

“Gothika” er dyppet i klicheer og slutningen fornægter fuldstændig resten af filmen, men underholdningsniveauet er til gengæld ganske højt – hvis man altså ikke tager filmen alt for alvorligt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 skittlez 20 år siden

Hey, jeg har ikke engang set den endnu. Ville bare lige kommentere at selv gode film havde skodsange med, og at det tit er producenten der ønsker det. Egentlig mere en generel statement end ment til dig :)
Jeg bryder mig heller ikke specielt meget om sangen. Men mener ikke at man skal dømme filmen ud fra de ting, og det har du heller ikke gjort. Så ingen beef :D
http://www.facebook.com/DampMusik
Gravatar

#12 weebs 20 år siden

Flot fed film...syns 3/6 er en smule for lidt...dog er 4/6 lidt for meget så jeg gir den 3½/6 ;)
"På en førstegangsbesøgende filmnørd virker denne tråd måske fremmed og skræmmende" -davenport
Gravatar

#13 filmz-goli 20 år siden

sikke noget........
Gravatar

#14 filmz-donprehn 20 år siden

Jeg synes faktisk den var udemærket. Ganske underholdene og okay skuespil. Filmen er efter min mening bedre end 3/6.
Gravatar

#15 filmz-Plimmer 20 år siden

Nu vi snakker om filmmusik kan i så ikke holde øje med hvornår "In Flames - The Quiet Place" bliver brugt i en? Jeg er næsten 100 procent sikker på det bliver snart..
Famous last words: What duck?
Gravatar

#16 filmz-Cyrack 20 år siden

***Spoiler***

Min vurdering er at det er en god "nu-skal-vi-alle-skrige-i-kor"-film som man kan se med gutterne eller kæresten uden der sker det store ved det. Jeg synes det er en ganske underholdende film, selv om jeg må give anmelderen ret: slutningen er for tynd, lige som hendes flugt er for "let", hun får hjælp af vagtmanden, der modsat af alle andre vælger at hjælpe hende.

Men alt i alt synes jeg det er en okay film, bare så længe man ikke forventer andet end en underholdningsfilm fra Hollywoods middelklasse.
Gravatar

#17 Zelle 20 år siden

Plottet var tyndt og steneren, men jeg var alligevel underholdt og ikke skuffet da jeg var færdig... Så eet kig værd syntes jeg da den er.
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Gravatar

#18 davenport 20 år siden

Jeg synes den var ret fed. Især kameraarbejdet var faktisk suverænt. Der var meget symbolik i filmningen, fx gennem træmmer, når der ingen vej var tilbage. Jeg tænker på vinduet på politistationen. Og den var da underholdende.
IMO er Berry bare guf, så jeg var lidt skuffet over den sportsbh efter hun kommer op af poolen..
4/6 er også mit bud.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#19 filmz-mandy 20 år siden

Det var en god og spændene(uhygglig) film ikke lige frem uhygglig men som sagt god-spændene
men filmen er sådan komplisered man kan ikke gæte sig frem til slutningen.
vi tror og håber at der bliver lavet en 2,
for det første blev den ikke slutet. Hvis du har set filmen ved du hvad den (slutter) med
og for det andet var den vild god så vi vil give den 6/6 så god var den for os...........

og hvis du ikke har set den vil vi råde dig til at se den altså hvis du er 15..............

P.S hav en god/uhygglig,fornøjelse......uuuuh
Gravatar

#20 ulrich{ 20 år siden

Enig med davenport. Jeg havde nu håbet... ;)

Skriv ny kommentar: