Filmen er instrueret af franskmanden Mathieu Kassovitz som også stod bag “La Haine” (“Hadet”) og “Les Rivières Pourpres” (“De Blodrøde Floder”), og han gør hvad han kan med det åndssvag manuskript. Fotografen, Matthew Libatique (“Requiem for a Dream”), har givet filmen et lækkert klinisk look. Kameraføringen bliver til fulde udnyttet til at liste og suse omkring på de mørke og kolde gange.

På skuespillerfronten medvirker gode navne som Penélope Cruz og Robert Downey Jr., Charles S. Dutton og Bernard Hill, men det er Halle Berry som har den altoverskyggende hovedrolle. Selvom filmen er et skridt tilbage til de halvdårlige film som prægede hendes karriere før “Monster’s Ball”, så spiller hun udmærket her og hun behøver ikke levere sin Oscar tilbage endnu… lad os vente og se om det stadig gælder efter “Catwoman”.

“Gothika” er dyppet i klicheer og slutningen fornægter fuldstændig resten af filmen, men underholdningsniveauet er til gengæld ganske højt – hvis man altså ikke tager filmen alt for alvorligt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Skobbolop 20 år siden

God anmeldelse... og jeg er ganske enig..
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#2 filmz-Retep 20 år siden

Filmen var ganske rigtigt elendig, men underholdende syntes jeg nu heller ikke den var.

Men utroligt velskrevet manuskrift - det er lykkedes at skrive hele tre scener med Halle i en pool ind i samme film!

jeg ville give den 2/6
Gravatar

#3 Kalle Ferm 20 år siden

Jeg synes nu den var ganske hæderligt. Ikke noget stort, men en effektiv halv-gyser.
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#4 filmz-vassago 20 år siden

Synes helt klart at det er en seværdig film, især kameramæssigt, men plottet halter som en skamskudt elg i slutningen...
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#5 filmz-Aether 20 år siden

Synes selv at det var en udemærket gyserfilm overgår langt andre gyserfilm som Freddy vs. Jason og Texas Chainsaw Masacre.
Ville give den 4/6
Gravatar

#6 filmz-trillefix 20 år siden

skal helt sikkert ikke se den uanset stjerner.
...I´d explain it to you but your brain would explode.
Gravatar

#7 El vez 20 år siden

#5 Heh det skal der jo heller ikke meget til..
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#8 Skobbolop 20 år siden

og så er der lige Limp Bizkit - Blues Eyes..

bvadr.. :D
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#9 skittlez 20 år siden

#8 Nå ja men det kan man ikke blame filmen/instruktøren for, den slags musikvalg er for det meste studiets idé. Synes det er værre hvis man vil lave en tidsløs batman filmatisering med det vildeste Elfman score, og så Prince temaet (selvom det er cool) kommer ind over rulleteksterne. Det passer ikke engang til stemningen. Det samme gælder Spider-Man (omend en mere contemporarisk film), men endnu et Elfman score der går over i nutidens popmusik.
De kan bare ikke lade være med den slags ting!
http://www.facebook.com/DampMusik
Gravatar

#10 Skobbolop 20 år siden

nu var det heller ikke min mening at flame filmen... som du kan se post #1 så er jeg ganske enig med anmeldelsen..

synes bare lige det skulle nævnes.. :D.. måske er det også bare fordi jeg hader den sang så forfærdelig meget... (men sådan er vi jo så forskellige.. så hurra for det)
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"

Skriv ny kommentar: