“Grease” er en charmerende musical med en masse gode sange, superbt skuespil og adskillige humoristiske indslag. Men det er også en meget banal affære, som ikke når mange andre musicals eller Travoltas musikfikserede gennembrudsfilm “Saturday Night Fever” til sokkeholderne. Hvorom alting er tilbedes “Grease” stadigvæk af en masse fans, som formentlig vil sætte stor pris på at nyde den 31 år gamle film i HD samt udgivelsens både informative og velproducerede ekstramateriale.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 BN 14 år siden

Fra anmeldelsen:

Den har nogle fantastiske sange ("Summer Nights", "You're the One That I Want", "Greased Lightnin'"), som man aldrig glemmer, samt få, der straks ryger i glemmebogen ("Sandy", "Look at Me, I'm Sandra Dee", "There Are Worse Things I Could Do").


Hvaaa, The Insider, glemte du ikke at nævne 'Hopelessly Devoted to You' blandt de gode sange? ;-)

Jeg for min del synes ikke, nogen af sangene ligefrem er "fantastiske". Men denne sang og 'You're the One That I Want' kan jeg ret godt lide.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#2 The Insider 14 år siden

Nej, den siger mig ikke særlig meget ;-)
War. War never changes.
Gravatar

#3 filmkorn.dk 14 år siden

"...havde "Grease" formentlig endt som en vaskeægte klassiker"

Øhh, jeg vil mene at Grease allerede er en MEGA-klassiker. Hvad får anmelderen til at skrive sådan noget vrøvl. Er anmelderen over 20? ;)
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#4 The Insider 14 år siden

#3, vi kunne snildt kaste os ud i endnu en diskussion om subjektivitet, men det er på ingen måde fakta, at "Grease" er en klassiker :-) For min skyld må du da meget gerne betegne den som en 'klassiker' (jeg skal nok undlade at anklage dig for at vrøvle ;-) ), men for mit vedkommende har filmen slet ikke de kvaliteter (jvf. anmeldelsen), der skal til, for at blive sat i bås med så flot en titel.
War. War never changes.
Gravatar

#5 rockysds 14 år siden

Anmelderen er oldgammel!
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#6 The Insider 14 år siden

Hahaha, so true, man! :-)
War. War never changes.
Gravatar

#7 BN 14 år siden

tournesoller (3) skrev:
Er anmelderen over 20? ;)


Ja, det er han. Og denne unge alder gør ham ude af stand til at vurdere film!

I øvrigt er 'Grease' en middelmådig musical, som - selvom der sandt er visse forskelle - i kraft af sin sødladne, romantiske og overfladiske historie har tilstrækkelig mange ligheder med 'High School Musical' til, at jeg automatisk kommer til at tænke på den store fælles "nej, hvor er det sødt og kært"-smilescene fra 'Airplane'.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#8 filmz-Bruce 14 år siden

En rigtig god lille "læse let musical", den perfekte børne og tidlige teen musical inden man modnes, udvikler sit sprog, får hår på og under [...] og med sit nuvundne og overlegne intellekt, dykker ned i de RIGTIGE musicals! Kort sagt ... man bliver en MAND!

Har desværre med tiden stjålet rampelyset fra Travoltas langt bedre debut film Saturday Night Fever.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#9 filmz-Narniabæver 14 år siden

Tænk sig at John Travolta var med i Grease, og lagde stemme til en lille hundehvalp sidste år!
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#10 The Insider 14 år siden

Yup, det er en vanvittig verden, vi lever i!
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: