“Green Lantern” stritter i alle tænkelige retninger. Først er det som at se en homage til “Top Gun” med Reynolds som underlegen Cruise-pendant i pilotjakke, og et score, der nærmest er grinagtigt i sin åbenlyse parafrase over selvsamme film. Så bliver det sci-fi i et miks af “Star Wars”-møder-“Avatar” med mystiske, lilla væsner med spidse ører og grønne energier. Og oveni tilsættes lidt af “The Matrix”, idet Green Lantern skal lære at mestre sine nye superheltekræfter, der blandt andet indbefatter evnen til at flyve og frembringe ting med tankens kraft. Generel stilforvirring bliver til syvende og sidst filmens banemand, og værst af alt er det klare oplæg til en toer, der klodset klistres ind under rulleteksterne.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Moog 12 år siden

Af en eller anden grund virker det som om anmeldelsen er skrevet inden filmen er set...

Har ikke selv set den, men det virker da slet ikke som om der er forudindtagede holdninger, nej nej:

Anmeldelse skrev:
Flødefjæset Ryan Reynolds, hvis evner som skuespiller akkurat lige strækker sig til et charmerende tandpastasmil og lidt glimt i øjet, har fået den tvivlsomme ære at trække i den grønne trikot.


Okay så er vi lige som i gang, og nu giver vi den film en ærlige chance... eller?

Forventer overhovedet ikke at denne film er god, men synes godt jeg kan forvente at man ikke er så forudindtaget, fordi "flødefjæset" er blevet castet, som det lader til her.
Gravatar

#2 Frederik 12 år siden

Tænkte det nok, efter den dårlige respons da filmen udkom i USA.

Ærgeligt at, udover Batman-filmene, har DC virkelig haft intet at byde på.
Gravatar

#3 Slettet Bruger [2285726440] 12 år siden

Jeg satser også på, at springe denne filmatisering over, indtil jeg kan se den på dvd, taget alle de dårlige anmeldelser i betragtning.

Synd, fordi den så ellers ud til at tage universet forholdsvis seriøst, da en stor del af GL-korpset er med, men sådan kan det jo gå.

Godt at Marvel er i stand til at smide fornuftige film ud om deres helte. :)
Gravatar

#4 misuma 12 år siden

Først fandt man på den smarte overskrift og udfra dette, skrev man anmeldelsen. Bare en semi-seriøs teori...

Jeg skal se den uanset hvad, basta.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#5 elwood 12 år siden

Ok vidste godt den blev haglet ned den her film, men ligefrem og kalde Ryan Reynolds for kun og ku spille charmøren med tandpasta smilet, i Buried viser han fine evner frem vil jeg mene.

Self. kan jeg ikke forvente at alle har set den film, men jeg ville bare ønske anmelderen havde for at kunne starte lidt mere positivt ud, og så derefter nedsable filmen 8-)

Men jeg ender nok med og se den i hjemmebio'en en gang aligevel.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#6 Kruse 12 år siden

At anmelderen måske har haft en lettere negativ mening om Ryan Reynolds inden at hun så filmen, ændrer nu ikke på at resten af hendes kritikpunkter virker ganske gyldige. Selvom at jeg ikke er enig med hende angående Ryan Reynolds som skuespiller, så synes jeg at det er en ganske fin anmeldelse.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#7 Skeloboy 12 år siden

#6 - enig...dog kender jeg intet til Ryan Reynolds :)
Gravatar

#8 Babo84 12 år siden

Denne ligner alle de andre kedelige superhelte i år. Kedelig computergrafik. Undrer mig Martin Cambell laver den slags film, når han har så godt styr på old school action og den slags actionfilm..
Gravatar

#9 Slettet Bruger [4276362465] 12 år siden

Peer Juul Carlsen er også vendt tilbage fra sommerferie med en anmeldelse af filmen:

http://www.dr.dk/P1/Filmland/Anmeldelser/2010/Green+Lantern.htm skrev:
Selv kragerne får grineflip
Det er netop det største problem ved superheltefilmen 'Green Lantern'. Mens man i sine surrealistiske øjeblikke godt kan sidde og fantasere om at Superman eller Batman redder præsident Barack Obama og sender USA på ret kurs, er det meget, meget svært at sætte sin lid til historien om Grønne Lygte, som Green Lantern hed i sin danske tegneserieudgave. Det er simpelthen et for grotesk og langt ude koncept. Naturligvis er alle superhelte tåbelige på et eller anden plan. Det er ikke mindst det, der gør dem sjove. Men Green Lantern er tæt på at være helt derude, hvor selv kragerne får grineflip.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#10 chandler75 12 år siden

misuma (4) skrev:
Først fandt man på den smarte overskrift og udfra dette, skrev man anmeldelsen. Bare en semi-seriøs teori....


Det kan nu ikke helt passe, eftersom anmelderen ikke har haft noget med overskriften at gøre (dén må redaktøren af den pågældende anmeldelse tage på sig, i dette tilfælde undertegnede).
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert

Skriv ny kommentar: