Der er en god kemi mellem de to hovedrolleindehavere, og det er i høj grad den, der holder filmen oppe. Hvad der til gengæld er knap så heldigt, er den manglende kemi mellem Albert og Allegra. Deres forhold synes at forblive et postulat gennem hele filmen. “Hitch” er bedst i den første del af filmen og kører så gradvist mere og mere af sporet, indtil den når en slutning, der virker meget forhastet og klichéfuld. Man får en føles af, at handlingen har for travlt med at løse alle knuderne op inden rulleteksterne kommer.

Et af filmens budskaber er, at man kan måske nok charmere sig ind på livet af medlemmerne af det modsatte køn ved hjælp af diverse tricks, men det er vores ærlighed, indre liv og særheder som vi i sidste ende bliver elsket for. “Hitch” tror dog ikke rigtigt på sit eget budskab. Den er prototypen på en behagelig muzak film hvor alle de skarpe kanter er fjernet. Resultatet har en vis logik: “Hitch” er let at synes om men den mangler fuldstændigt de særheder og den ærlighed, der ville medføre at man kunne elske den.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-karlerminven 19 år siden

Synes traileren fik den til at ligne en top-film, men det er den åbenbart ikke.. men regner da med at smutte ind i bio og se den alligevel! For ham Will Smith er nu ret sjov, og så endda også med Kongen af Queens :).. det er da dejligt!

Well.. men go' anmeldelse er meningen herfra!
----
What is a not-joke?
Gravatar

#2 mr gaijin 19 år siden

Tak for en god anmeldelse. Det lader til at være den type film, der er god at se på DVD med kæresten, så man kan foretage sig andre ting i takt med, at niveauet i filmen synker.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#3 filmz-rupert giles 19 år siden

Ja, det er nu heller ikke Will Smith, der får mig til at gå ind og se den her film, men derimod Kevin James. Han er så glimrende i den undervurderede serie Kongen af Queens.
--------------------------
That'll put marzipan in your pie plate, bingo
Gravatar

#4 filmz-MartinNH 19 år siden

Jeg så den til premiere surprise i biffen og må sige at jeg følte mig ganske fint underholdt. Sød lille film, omend noget overfladisk. Sæt hjernen på pause og grin med :)
Gravatar

#5 filmz-yoshimura 19 år siden

Jeg fandt den nu ikke specielt morsom. Der er meget lidt at grine ad, og der er alt for meget sødsuppe over den. Jeg kan ikke få mig selv til at give den meget mere end 2/6.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#6 Tylerdurden 19 år siden

Jeg er ikke helt enig i anmeldelsen.
Efter min mening er "Hitch" nok den bedste romantiske komedie der har været i de sidste 10 år! Ét ord kan beskrive "Hitch": Veloplagt!
Will Smith er perfekt castet som storcharmøren Hitch og Kevin James er brillant som den kluntede Albert. Sammen er de nærmest en moderne udgave af Gøg & Gokke. Anmelderen har ret i af at "Hitch" kan ses som en, ultra poleret, amerikansk udgave af "Alfie" men det gør på ingen måde filmen dårligere. Jeg synes der er en kedelig tendens til at anmeldere skal være sådan lidt mavesure. DET ER EN ROMANTISK KOMEDIE! Den er lavet for at underholde og det gør den i høj grad. ”Hitch” handler om hvor svær kærligheden kan være og hjælper alle os der ikke, som Will Smith i filmen, kan score blot ved at blinke til en pige og det gør den ved et glimt i øjet.
Jeg kan anbefalede "Hitch" til alle der har et hjerte og en sans for humør.
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?
Gravatar

#7 [email protected] 19 år siden

drit kul film
Gravatar

#8 filmz-thomas _h 19 år siden

ganske underholdende film... Will Smith var meget veloplagt, og som tidligere nævnt, perfekt castet til rollen. Og så er Kevin James jo ikke mindre en genial
Gravatar

#9 xct 19 år siden

Filmen var mere end jeg havde forventet. Den var meget komisk og underholdende. 4/6.
Gravatar

#10 tiny 17 år siden

Jeg vil give # 6 helt ret. DET ER EN ROMANTISK KOMEDIE!!! Man ser jo ikke denne film og forventer en nyskabende, banebrydende film. Det er lidt det samme, når aviserne sender deres rockanmeldere ind og se shows ala Linje 3, Finn Nørbygaard mv. Det er klart, at de ikke finder dem særlig morsomme.

I sin genre er Hitch absolut seværdig, underholdende og en af de bedre af slagsen. Det skyldes primært skuespillerne. Havde det ikke været for Will Smith og Kevin James var det sikkert blevet noget værre middelmådigt rod. Og jeg ved ikke hvorfor; men det er nu altid sjovt at se folk danse fuldstændig håbløst :)
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.

Skriv ny kommentar: