Peter Jackson har glemt Frodo. Han har glemt eventyrrejsen til fordel for Midgårds actionmænd, der i kolonner banker “Hobbitten: Femhæreslaget” ned som den svageste i trilogien her. Det er forbi, du får ringen tilbage, Peter. Jeg slår op.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 Stilund 9 år siden



Mikkel Abel (40) skrev:
39# Hvorfor?


Som sagt før, handler anmeldelsen mere om hvorfor Peter Jacksons brug af CGI er for meget og af den grund bliver det en personlig fadæse, altså anmeldelsen. Han mener filmen er dårlig da der er for meget CGI? Hvorfor kommer det bag på ham, forstår jeg ikke. Hvis han havde set de andre film ville han vide at der er meget CGI i. Ligeledes har givet TMNT (den nye) to stjerner og jeg mener ikke at TMNT når Hobbitten: Femhærslaget til sokkerholderne. Når jeg mener personlig syntes jeg også det er blevet smart at hade CGI og Peter Jackson, pga. det. Jeg læste en anmeldelse af filmen i "Faktisk", Weekendavisens børne avis og den var skrevet meget nuanceret og det var til børn. Her bliver det patetisk vrøvl om hvor ukunstnerisk det er at bruge CGI og hvor er følelsen og Bla bla. Glem ikke at Hobbitten er en børnebog, det er Fantasy og ikke mindst det første bud på hvordan Hobbitten og LOTR skal se ud. Derfor syntes jeg den er dårlig.
Gravatar

#42 Mikkel Abel 9 år siden

41# Tak for uddybende svar. :)

Men;
Stilund (41) skrev:
Som sagt før, handler anmeldelsen mere om hvorfor Peter Jacksons brug af CGI er for meget og af den grund bliver det en personlig fadæse, altså anmeldelsen.


Hvor i alverden ser du anmelderens snak om alt denne CGI? Nu har jeg lige læst anmeldelsen og ordet CGI bliver ikke nævnt én gang. Faktisk de tætteste og få gange der bliver kommenteret på udseendet er:

- ""Hobbitten: Femhæreslaget" er et trist 'First person shooter' ledet af monotone Thorin, der sværdhugger sig igennem et uendeligt antal alt for computerflotte orker."


- "Men så smed Peter Jackson den flotte drage Smaug med i puljen i "Hobbitten: Dragen Smaugs ødemark", der med et uhyggeligt Sauronøje og en djævelsk stemme leveret af Benedict Cumberbatch satte de ensformige dværge i baggrunden til fordel for en højspændt tango med Bilbo inde i guldriget Erebor på toppen af Det ensomme bjerg. Nu begyndte det at ligne noget."

Hvordan konkluderer du udfra dette at anmelder mener 'dårlig CGI = dårlig film". Det holder ikke.

Stilund (41) skrev:
Ligeledes har givet TMNT (den nye) to stjerner og jeg mener ikke at TMNT når Hobbitten: Femhærslaget til sokkerholderne.


Hvorfor skal disse film på nogenmåde sammenlignes? De er anmeldt på hver deres præmis og hænger på ingen måde sammen.

Stilund (41) skrev:
Når jeg mener personlig syntes jeg også det er blevet smart at hade CGI og Peter Jackson, pga. det


Det er da meget muligt, vi kan kun spekulere. Eller måske synes publikum rent faktisk bare, at CGI'en ikke er særlig flot? Måske de ikke bryder sig om de alt for lyse farver?

Stilund (41) skrev:
Her bliver det patetisk vrøvl om hvor ukunstnerisk det er at bruge CGI og hvor er følelsen og Bla bla.


Nogle citater fra anmeldelsen ville gøre underværker til at understøtte dette.

Stilund (41) skrev:
Glem ikke at Hobbitten er en børnebog, det er Fantasy og ikke mindst det første bud på hvordan Hobbitten og LOTR skal se ud.


A'hva? :)
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#43 ismart 9 år siden

Altid delte meninger om LOTR related stuff :) den skal dog ses - god eller ej, det er så meget en BIF film :)
Gravatar

#44 akerman 9 år siden

Fænomenalt DÅRLIG film. Hold nu fast. Hvordan kan samme mand have lavet LOTR1-2-3 og så Hobbitten 3.
Gravatar

#45 Stilund 9 år siden


Mikkel Abel du skal jo se det i sammenhæng med resten af tråden. Han syntes jo inddirekte i sin anmeldelse at der er for meget CGI og netop i de ting du selv påpeger.

Hvorfor skal disse film på nogenmåde sammenlignes? De er anmeldt på hver deres præmis og hænger på ingen måde sammen.


Fordi han har anmeldt den (TMNT). Derfor samligner jeg hans anmeldelser.

Det er da meget muligt, vi kan kun spekulere. Eller måske synes publikum rent faktisk bare, at CGI'en ikke er særlig flot? Måske de ikke bryder sig om de alt for lyse farver?


Det er også okay, det ser bare ud i mine øjne at man har haft en holdning til filmen inden man har set den. Det er bare irriterende.

Nogle citater fra anmeldelsen ville gøre underværker til at understøtte dette.


Ja men det gider jeg ikke lige. Men den sidste del om Thorin, hvor han sammenligner og med LOTR og STAR WARS.
Thorin der ikke kan komme over The Arken stone og kæmper om hans drage syge og det der
Igen når folk siger det minder om et computerspil og den sammmenligning der er i tråden, bliver for mig ret tam.

A'hva? :)


Ja du kan da godt regne med at der kommer nogen nye film. Ikke lige nu, men om 10 - 20 år, eller måske bare som en tv serie ...
Gravatar

#46 Stilund 9 år siden

Snipp (19) skrev:
Det skal jeg skam da også, men er stadig uenig i hvordan han har anmeldt den. Filmen fortjener slet ikke 2/6 stjerner, når der er flere film, som er dårligere, der har fået bedre end 2 stjerner her på forumet.


Jeg har det på denne måde...
Gravatar

#47 Mikkel Abel 9 år siden

Stilund (45) skrev:
Mikkel Abel du skal jo se det i sammenhæng med resten af tråden. Han syntes jo inddirekte i sin anmeldelse at der er for meget CGI og netop i de ting du selv påpeger.


Men anmelder har jo ikke skrevet noget i tråden (andet end hvor han så LOTR engang i 2001)? Hvor får du den påstand fra?

Stilund (45) skrev:
Fordi han har anmeldt den (TMNT). Derfor samligner jeg hans anmeldelser.


Det er da fuldstændig irrelevant hvad han ellers har anmeldt. Disse film har INTET med hinanden at gøre. Hvorfor skal de stilles op mod hinanden?

Stilund (45) skrev:
Det er også okay, det ser bare ud i mine øjne at man har haft en holdning til filmen inden man har set den. Det er bare irriterende.


Selvfølgelig kan man have forventninger inden - tænk hvis disse forventninger så rent faktisk er blevet opfyldt?

Stilund (45) skrev:
Ja men det gider jeg ikke lige.


Aha, okay... jeg er overbevist. :D

Snipp (19) skrev:
Det skal jeg skam da også, men er stadig uenig i hvordan han har anmeldt den. Filmen fortjener slet ikke 2/6 stjerner, når der er flere film, som er dårligere, der har fået bedre end 2 stjerner her på forumet.

Stilund (46) skrev:
Jeg har det på denne måde...


Det er nok cirka verdens svageste argument. Er det dét vi skal sige til alle film? "Nå, det her var fandeme noget lort, men hey, jeg har også set andet lort så den får fire stjerner". I må forstå, at en anmeldelse altid er en subjektiv oplevelse. Og hvorfor er i så besatte af, at hvis en film får x antal stjerner, så skal en hvilken som helst anden film sammenlignes? Hver film anmeldes på egen præmis.
Der ikke nogen grund til at sige det er en dårlig oplevelse bare fordi i er uenige. Anmelder argumenterer hvorfor han synes den ikke holder, så kunne i jo omvendt argumentere for, hvorfor den holder. ;)
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#48 D. Doom 9 år siden

akerman (44) skrev:
Fænomenalt DÅRLIG film. Hold nu fast. Hvordan kan samme mand have lavet LOTR1-2-3 og så Hobbitten 3.


Ja, man kniber sig i armen. Lige indtil man kommer i tanke om at han lavede King Kong ind imellem. Så giver det pludselig en vis mening.
Gravatar

#49 Jack Slater 9 år siden

Så fik jeg set filmen, og selvfølgelig er det ikke en film til 2 stjerner :) Jeg var personligt blæst helt væk, jeg er ikke den helt store fan af Hobbitten 2, men denne her retter op på meget synes jeg.

5/6 herfra :)

Skriv ny kommentar: