Peter Jackson har glemt Frodo. Han har glemt eventyrrejsen til fordel for Midgårds actionmænd, der i kolonner banker “Hobbitten: Femhæreslaget” ned som den svageste i trilogien her. Det er forbi, du får ringen tilbage, Peter. Jeg slår op.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Peteryde 9 år siden

Synes jeg kan læse at anmelderen træder nogen over tæerne :)
Gravatar

#12 Collins 9 år siden

Helt enig med #9.
Every passing minute is another chance to turn it all around.
Gravatar

#13 Slettet Bruger [767204690] 9 år siden

2/6?

Det var da utroligt venligt.

Jeg synes det var en omgang makværk. Jeg ved ikke hvad Peter Jackson har tænkt da han lavede den.

For mit vedkommende kan jeg absolut ikke anbefale nogen at se den
Gravatar

#14 Snipp 9 år siden

Dårlig anmelder!!! WTF - Det giver jo ingen mening. Glæder mig nu til at selv se den selv :)
I was once in a story... guess what, I was awesome!
Gravatar

#15 D. Doom 9 år siden

"En af mine største biografromancer udspillede sig en sen aften i 2001 i Aalborg Scala Bios sal 1. "Ringenes herre: Eventyret om ringen". Jeg havde aldrig set noget lignende

... sidste kapitel i "Hobbitten"-trilogien, der kun føles udmattende. "Hobbitten: Femhæreslaget" gør, at jeg nu slår op med Peter Jacksons Midgårdsunivers."

Jeg har selv FOTR på min top 10. Og jeg er 100% enig med anmelderen. Måske er Morten dog en anelse for positiv. Fuuuuck "The Habbit" 3 var kedelig. Sørgeligt. Den var så mega action-monotom, kun afbrudt af PJ's typiske, uvelkomne fald på halen-akrobatik, en tendens som også var tung særligt i An Unexpected Jurney og King Kong. Og så en laaang scene med Thorin på svampe i Erebor.
Som noget nyt havde Neo fra Matrix fundet vej til Midgaard: Scenen hvor Legoklods løber gennem luften på faldende brosten i slowmotion. Da måtte jeg knibe mig i armen. Og hvad med da han hang i en flagermus og styrede den et paraglider? WTF?


Det siger en del, at den eneste gang jeg livede op, var da Alfrid sagde at han var modig, for hvor mange mænd tør iføre sig korset? At jeg kun var underholdt af dét er tragikomisk, for normalt er mænd-der-klæder-sig-ud-som damer på top et over umorsomme gags.

Karakterer til PS' Tolkien, kronologisk, ud af 6 mulige stjerner:

An Unexpected Journey: 3½
The Desolation: 4½ til 5
The Battle: 1½ til 2
FOTR: 6 med pil op (til extended, 5½ i theatrical)
TTT: 4½ til 5 af 6 (til extended, 3½ til theatrical)
ROTK: 5½ af 6 (til extended, 5 til theatrical)

Heldigt for PJ at han lavede lorten til sidst. Så har alle investeret i de 5 andre.
Gravatar

#16 D. Doom 9 år siden

rettelse:

FOTR: 6 med pil op (til extended, 6 i theatrical)
Gravatar

#17 D. Doom 9 år siden

Snipp (14) skrev:
Dårlig anmelder!!! WTF - Det giver jo ingen mening. Glæder mig nu til at selv se den selv :)


Nej, nu skal jeg fortælle dig hvad der ikke giver mening: Dine to ovennævgte udsagn kombineret. Hvad med at se den inden du bedømmer anmeldelsen?
Gravatar

#18 D. Doom 9 år siden

Kommer lige i tanker om flere ting, der ikke skal gå upåtalt hen:

1)
Var-orme??? What the fuck? Det er ok at stjæle fra Herberts "Dune" og fra "Tremors", men sørg dog for, at inputtet giver blot en smule mening! Hvis de orme, som optrådte i 5 sekunder, havde en funktion, var den godt skjult. Skulle de lave gange som orkerne kunne løbe i, eller hvad? Hverken jeg eller mine to følgesvende fattede noget af det. Om der så var en mening med galskaben eller ej, er vel underordnet, når den ikke var tydelig.


2) Med den første hobbit-film begyndte en tendens med, at PJ indlagde filmen i et theatralsk computerlag, lidt som om der er pletvis glidecreme på linsen og kontrasterne er maxet helt ud.Jeg kan ikke helt beskrive det, men kønt er det ikke. I denne afsluttende film var det stukket helt af. Man følte sig hensat til filmen "300" - der dog er lysår bedre. Denne effekt lagde yderligere afstand mellem Hobbit-filmene og de fantastiske LOTR-film med det realistiske look. (Særligt FOTR og TTT, han var begyndt lidt på det i TTT)

3) Hvad skete der med de
huletrolde, som angreb med katapult? De var lige vokset til 4 dobbelt størrelse i forhold til tidligere huletrolde i de andre Midgård-film. Sammenlign lige med hulestrold-scenen i FOTR (særligt extended). Overskueligt, medrivende. Less is more, med mindre man er de dekadente gammelmandsudgaver af Lucas eller Jackson, blottet for ungdommens friskhed.
Gravatar

#19 Snipp 9 år siden

D. Doom (17) skrev:
Nej, nu skal jeg fortælle dig hvad der ikke giver mening: Dine to ovennævgte udsagn kombineret. Hvad med at se den inden du bedømmer anmeldelsen?


Det skal jeg skam da også, men er stadig uenig i hvordan han har anmeldt den. Filmen fortjener slet ikke 2/6 stjerner, når der er flere film, som er dårligere, der har fået bedre end 2 stjerner her på forumet.
I was once in a story... guess what, I was awesome!
Gravatar

#20 Lawman 9 år siden

#19, sådan kan man jo ikke stille det op. Smag er subjektivt, man skal bare kunne argumentere for hvorfor man har en specifik holdning.

Skriv ny kommentar: