Peter Jackson har glemt Frodo. Han har glemt eventyrrejsen til fordel for Midgårds actionmænd, der i kolonner banker “Hobbitten: Femhæreslaget” ned som den svageste i trilogien her. Det er forbi, du får ringen tilbage, Peter. Jeg slår op.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 D. Doom 9 år siden

Anmeldelsens sammenligning af Thorin og Boromir er god. Boromir var nemlig interessant. Thorin er bare irriterende, krukket og kedelig. Han har slet ikke Boromirs troværdighed.
Gravatar

#32 D. Doom 9 år siden

Folk der kan lide film som Prince of Persia, John Carter, Star Wars Episode 2 og Clash of the Titans vil elske denne film.
Gravatar

#33 Driver 9 år siden

Vi har vist fattet, at du ikke er meget for den.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#34 BowieCool 9 år siden

#25 Super godt skrevet. Jeg er helt enig med dig.

Jeg synes klart, at denne film er trilogiens dårligste film. ALT for meget brug af CGI.

2 ud af 6 stjerner herfra....
Gravatar

#35 Stilund 9 år siden

D. Doom (30) skrev:
Jo. Det gør det da i den grad. Hvis man sidder og føler, at man iagttager noget, der savner realisme (ud over selve det, at filmen foregår i en fantasiverden), så bliver det uvedkommende.

Det fede ved Eventyret om Ringen var netop, at den virkede så realistisk i sit feel og look, at man ikke tænkte på, at det var et eventyr.

Femhæreslaget minder nu heller ikke om et eventyr. Mere om et computerspil, og ikke et godt et.


Syntes bare det er lidt billigt at hade PJ for at lave for meget CGI. Tror de har sendt den forkerte mand i bioen for at anmelde den, det er min holdning ...
Gravatar

#36 Mikkel Abel 9 år siden

Hold kæft en flad fornemmelse jeg forlod biografen med igår aftes. Den magi jeg altid føler under disse film var på ingen måde tilstede. Det var som om at sidde fast i limbo, da filmen i sine monotone toénhavltime hele tiden gentog sig selv. Der var godt nok mange ting der irriterede mig. Hvorfor søren havde ham med monobrynet så meget spilletid? Det førte jo ingen steder og han var der sgu næsten ligeså meget som Bilbo. Karakterudviklingen på Thorin er forfærdelig,
han kommer jo ingen vegne. Jo vist, han har sine momenter hvor han bliver god og ender også ultimativt som det, men det så vi også i både den første og anden film. Så det føltes virkelig som spild af tid, at investere så meget i at skildre hans dragesyge, når han jo nærmest ikke var et større røvhul end han tidligere har været.
Verdens største antiklimaks ser vi også da
Smaug dør inden de første ti minutter. For fanden det var et uværdigt exit.
Og så den endeløse kamp/krig... overraskende hvor hurtigt man egentlig kan kede sig.

Nå, men CGI'en var aldeles fremragende bortset fra de sekunder hvor der gik Matrix i Legolas og den havde sine momenter her og der, men for søren en skuffende afslutning af de store..

4-5/10

I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#37 MSF 9 år siden

CGI eller ej, så er filmen helt blottet for psykologisk realisme. Jeg er med på, det er et eventyr, vi er på, men man skal stadig kunne identificere sig med personerne. Det kunne jeg ikke, for ingen af dem føles nuancerede. De tænker slet ikke som rigtige mennesker. I mine øjne brænder det sammen i dialogen, når karaktererne fx gør opmærksom på, hvad de foretager sig, eller i værste fald forudsiger historiens gang - italesætter plottet. Det virker som utrolig dårligt manuskriptarbejde. Det var som at glo på et strategispil.
Gravatar

#38 Kviesgaard 9 år siden

Så fik jeg endelig set giraffen, og det var en lidt tam affære. For meget overflødigt fedt, som også var problemet i Dragen Smaugs Ødemark. Set med mine øjne, så er er filmatiseringen af Hobbitten ikke særlig vellykket. Så det er måske godt nok, at Peter Jackson ikke har mulighed for, at filamtiserer Silmarillion, sådan som tingene ser ud lige nu.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#39 Stilund 9 år siden

Fed film, dårlig anmeldelse ...
Gravatar

#40 Mikkel Abel 9 år siden

39# Hvorfor?
I saved Latin. What did you ever do?

Skriv ny kommentar: