Denne udgivelse af “Inglorious Bastards” er langt fra den første af sin slags, men alligevel er svenske Bo Svensons skuespilmæssige højdepunkt et ekstra kig værd. Filmen bevarer et nuanceret og almengyldigt greb om krigens bagsider. Skuespillet er ikke altid i voldsomt høj klasse, men kan der abstraheres fra det, tilbyder Enzo G. Castellari en underholdende og til tider også ganske humoristisk krigsfilm, der meget vel kan agere kommentar til klodens verserende krigstilstande. Mest interessant er filmen dog trods alt som kuriosum i forlængelse af Quentin Tarantinos forventede genindspilning til næste år.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 evermind 16 år siden

FILMEN SCARFACE HAR VENTET PÅ!!! Eller ikke ... ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#2 filmz-gofferoffer 16 år siden

Tarantino har ikke i sinde at genindspille denne film, men tage en masse elementer fra forskellige krigsfilm (deriblandt denne) og blande det til en original film i en hyldestagtig film. Ifølge forskellige interviews i hvert fald.
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#3 Michael Andersen 16 år siden

#1 Denne film er jo bare en kopi af Tarantinos kommende film ;)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#4 Riqon 16 år siden

Sjovt. Kigger altid på billederne, før jeg læser anmeldelsen, og da jeg så det første billede, tænkte jeg faktisk med det samme på Tarantino.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#5 filmz-Scarface 16 år siden

Inglorious Bastards med Michael Madsen og Quentin Tarantino bliver nice! Glæder mig sgu! :D
Oasis' nye album "Dig Out Your Soul" ude i oktober 2008

Skriv ny kommentar: