Når “Insurgent” fungerer bedst, og det er når karaktererne taler sammen i stedet for at holde taler, glemmer jeg lidt, at det er endnu en pengemaskine, lavet til de overlevende efter Potter-feber, Twilight-mania, Hunger-hunger og så videre. Når den er værst, er det en farve- og humorforladt én til én-fortolkning af en konservativ, opretstående abes samfundsproblemer. Det er ikke nok til at være den udvalgte.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 moulder666 9 år siden

Puha - har anmelderen pludselig taget lidt for meget ved lære ved Morten Just når det gælder skrivelse af anmeldelser? Følgende afsnit

Veronica Roths mytologi er noget forsimplet vrøvl, men det er effektivt vrøvl, der lander lige ned i tidens trend af uhyggelige skildringer af en ikke så fjern fremtid. Udvalgsmøllen kører igen, Katniss pudser sine pile, Maze-runneren spiller kryds og bolle, så lige nu er det Tris Prior, der er vores eneste håb om frelse. Fordi hun ikke er specielt god til én ting, men ret ok til alle ting. Kernen i "Divergent"-serien er en skjult opmuntring til dem, der har mest brug for det: ubeslutsom vestlig ungdom, der bare er SÅ MEGET i live og bare føler SÅ MEGET, at 150 likes på profilbilledet er et eksistensminimum.


er simpelthen eet stort rod, og jeg må indrømme, at jeg simpelthen ikke aner, hvad du ønsker at fortælle med det.

Resten af anmeldelsen er sådan set ganske fornuftig - og jeg forventede mig da heller ikke det store af filmen - læste bog nr. 1 og var alt andet end imponeret.

Nej, hvis man endelig SKAL pushe en nyere bog-serie om teenage-oprør, må det helt klart blive Red Rising - den må de for min skyld gerne filmatisere. (det kræver dog en R-rating for at være oplægget tro, så det kommer sgutte til at ske :-)
(edit: det sidste afsnit har intet med resten af mine kommentarer at gøre - det var bare ekstra off-topic info til verden)
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#2 zamm- 9 år siden

#1 Enig med det afsnit der... der kunne passende stå i en parantes: "Veronica Roths mytologi er noget forsimplet vrøvl, men det er effektivt vrøvl (ligesom dette)..."
Yo, homie. Is that my briefcase?
Gravatar

#3 Geekalot 9 år siden

Startede med de første 6 linjer, så opgav jeg at læse resten.... aner ikke helt hvorfor jeg gider prøve på at læse de anmeldelser herinde, for det er 1 ud af 10 der er noget værd at læse om herinde, syntes jeg.
Gravatar

#4 MartinEH 9 år siden

For at være på den positive side, så mener jeg nu at anmeldelsen var morsom og god - samtidigt fik den meget godt beskrevet, hvad jeg egentlig i forvejen havde forestillet mig omkring den her film :-)

Så alt i alt en ganske fornuftig anmeldelse :-)

Skriv ny kommentar: