Denne udgivelse vil med garanti snart befinde sig under tusindvis af danske juletræer. Og det er såmænd også fair nok. “Jul i Valhal” er langtfra en uforglemmelig tv-julekalender. Den er ujævn, forudsigelig og ensformig. Men her er et par gode sange, ofte fint skuespil, flere morsomme indslag og en fin kombination af letfordøjelig underholdning og børnevenlig undervisning i nordisk mytologi. Børn vil næppe have mange kritikpunkter, og heldigvis sørger især en fantastisk Martin Brygmann for at gøre seancen delvist seværdig for voksne også. Ekstramaterialet er sparsomt, mens billedkvaliteten desværre skuffer gevaldigt. Men det er nok heller ikke noget, som seriens målgruppe vil være meget oprevet over.

Læs interviewet med børnene fra “Jul i Valhal”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 ajust 17 år siden

Kan godt være det bare var mig, men jeg synes nu hovedrollerne (de to børn) spillede bundelendigt. Ja, de er børn, men jeg synes stadig det var alt for ringe, desværre.. Nu er jeg måske heller ikke lige målgruppen ;)
Gravatar

#2 filmz-Scarface 17 år siden

Bundelendigt? De spillede da ualmindeligt forfærdeligt! De fik Dolph Lundgren til at minde om De Niro/Pacino! Hvorfor kan DR/TV2 ikke længere lave en klassisk julekalender med nisser, risengrød og sne i stedet for dette rædsomme produkt?
Oasis' nye album "Dig Out Your Soul" ude i oktober 2008
Gravatar

#3 JannikAnd 17 år siden

Hmm... Synes nu - som anmelderen - at de gør det fint. Især Clara-Maria Bahamondes, som jeg havde fornøjelsen af at arbejde med på min afgangsfilm for et lille år siden.
Gravatar

#4 filmz-Scarface 17 år siden

Det mener du seriøst ikke, makker...
Oasis' nye album "Dig Out Your Soul" ude i oktober 2008
Gravatar

#5 JannikAnd 17 år siden

#4 - Hvad hentyder du til, sømand?
Gravatar

#6 filmz-kongfugl 17 år siden

nå da da..sjovt nok synes jeg faktisk det er et af de bedste børnejulekalendre i mange år. jeg nød serien meget og hyggede mig med historien. nok forudsigelig men er de ikke altid det?? når jeg ser de julekalendre jeg så og nød som barn (jeg er 29) synes jeg netop de er skod elendige og ringe spillet, denne er af mere kvalitet og passer til tiden..bare min mening. giver den 4 stjerner
Gravatar

#7 Yoda 17 år siden

Personligt brød jeg mig ikke om den. Den var som en omgang lunken risengrød skyllet ned med en flad julebajer. Specielt skuespillet fandt jeg stift tangerende til det irriterende. Historien og de stupide sange, værdigere jeg ikke en kommentar.

Når det er sagt, så ved jeg, at mine to små fætre elskede julekalenderen - og hvad er så vigtigere?
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#8 JannikAnd 17 år siden

#7 - Lige mine ord. Synes også den var lettere ringe. Men i selskab med min ni-årige bror forbedres al underholdning i målgruppen -10 år.
Gravatar

#9 filmz-The Omen 17 år siden

Hovedproblemet med Valhal er, at den intet har at gøre med julen. Nordiske guder og Julemanden, Jesus osv. går ikke helt hånd i hånd.

Jeg brød mig heller ikke meget om serien, men Martin Brygman spiller formidabelt, og det er nok det eneste jeg kan give point for.
Don't waste my motherfucking time.
Gravatar

#10 davenport 17 år siden

Gi mig Jul I Gammelby. Eller endnu bedre: Poul og Nulle I Hullet!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!

Skriv ny kommentar: