“Jul på Vesterbro” er en rigtig fed TV-udgivelse direkte på DVD, uden alt for lang ventetid.

Ifølge Andens hjemmeside skulle DVD’en først udgives i julen 2004, men efter omtanke og en smule plageri fra kalenderens fans, valgte de allerede at udgive den her i foråret, kun 3 måneder efter den havde premiere i TV.

Er man fan af Anden eller en af hans mange personligheder fra hans shows, er denne DVD absolut et must-have objekt. Det kræver dog at man er åben for sort/plat humor, men efter man har set alle 24 afsnit kan man ikke lade være med at smile og tænke på det kæmpe arbejde der ligger bag et af Danmarks største one-man shows.

Dette er Andens guldæg, en julekalender af topkvalitet med mere end 7 timers stiv humørfyldt underholdning fordelt på en dobbelt DVD.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 McPeter 20 år siden

???

Jeg har af gode grunde aldrig fået set julekalenderen, men kunne ikke lade være med at undre mig lidt over noget der stod i anmeldelsen:

...15 minutters sjove fraklip med nogle af julekalenderens personer.

kontra

Eneste grund til ikke at give 6/6 er en lille mangel på sjove fraklip...

Kan det uddybes lidt?! Normalt ville jeg mene at 15 minutters fraklip skulle være rigeligt til lige at få de største guldkorn med?!
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#2 filmz-Wacker 20 år siden

De største guldkorn er blevet vist i serien :-D
Don't you know who I am? I'm Juggernaut, bitch!!

http://www.samarit.dk
Gravatar

#3 commy 20 år siden

Det jeg mener er at man i dokumentar programmet ser en masse backstage hvor Anden i skikkelse af de mange personer, laver sjov med sig selv og andre på produktionen. De sjove fraklip indeholder kun klip fra selve julekalenderen, og selv om de er meget morsomme så mangler jeg noget mere.

For det kan unægtelig passe at så stor en produktion ikke har høstet en masse sjove klip som rigtige fans kunne få glæde af.

Og så går 15 minutter ufattelig hurtigt når det er så sjovt :-)
Gravatar

#4 filmz-Mifan 20 år siden

Nu er det selvfølgelig en tv-produktion og man kan derfor ikke forvente andet, men jeg undrer mig lidt over, at Stereolyd giver 5/6, udelukkende fordi man klart kan høre hvad der bliver sagt... lad os forestille os at den var i 5.1, det måtte så have været 6/6? Hvad dælen var der sket hvis den var i DTS? Eller ligefren DTS ES?
~ Mifan
Gravatar

#5 commy 20 år siden

Karakteren gives ikke kun for lydkvaliteten eller formatet, men som en helhed ud fra hvor godt det passer til billedet.

Har man set dokumentaren om hvor stort et arbejde der ligger i at få én person til at føre en samtale med sig selv uden at det virker underligt, så forstår man det nok lidt bedre.
Gravatar

#6 inflector 20 år siden

Fin anmeldelse:) Absolut en udgivelse jeg skal have fingrene i.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#7 Captain Vallo 20 år siden

Jeg må vist også hellere gribe til lommerne.
If there was a god
then why is my arse
the perfect height for kicking?
Gravatar

#8 McPeter 20 år siden

#3 - jo men alligevel?! Det er jo ikke sådan at der direkte mangler fraklip - at du så bare er blevet 'afhængig' efter de 15minutter der er med er så en anden sag! :-)
Synes bare det er mærkeligt at bruge som begrundelse for at den ikke får det ekstra point når det rent faktisk er med på DVD'en?!?
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#9 filmz-vinzenzo 20 år siden

Jeg så den på Dr2 i julen 2003...

Jeg synes selv, at hvis man har set den én gang før er der ikke nogen grund til, at se den igen... :)
Gravatar

#10 filmz-trillefix 20 år siden

er dybt uenig. Der er stor grund til at se den igen. Det er ligesom med the julekalender. der er altid en grund til at se den igen. Anders gør det dog langt mere overlegent. Desuden er der bestemt en grund til at købe dvdén med JPV, om ikke andet så for at støtte op omkring anders arbejde. Man skal sgu støtte de få geniale danskere vi har..
...I´d explain it to you but your brain would explode.

Skriv ny kommentar: