Selvom det ikke indeholder mange anledninger til højrystet latter, så er manuskriptet dog rigt på sjov dialog og pudsige betragtninger. Filmen har desuden nogle gode bipersoner. Særligt den nørdede alternative boghandler Darryl, der forsøger at rådgive David underholder.

“Just Like Heaven” er dog mere romantisk end komedie, og fungerer da også først og fremmest på disse betingelser. Plottet udvikler sig på en ganske snedig måde, selvom de færreste vil være i tvivl om det endelige udfald. Først til allersidst bliver der kastet en unødvendig og ganske uvelkommen komplikation ind i handlingen, hvilket fører til en slutning der er mere lyserød og langtrukken end filmen ellers lægger op til.

Titlen “Just Like Heaven” stammer formodentlig fra det iørefaldende “The Cure” hit der bliver spillet undervejs. Hvis filmen selv ikke kun indeholder himmelsk toner, så er den dog meget langt fra helvede.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Skobbolop 18 år siden

nogen der fik gratis billetter?
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#2 nakalay 18 år siden

Jep, smed dem ud. :)
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#3 filmz-thomas _h 18 år siden

#2 du er godt nok ikke den hurtigeste knallert på havnen hva? Hvorfor få dem for bare at smide dem ud?
Gravatar

#4 tiny 18 år siden

Rart at se, at det for en gangs skyld er et hankønsvæsen, der anmelder en udpræget tøsefilm her på Filmz ;)
Mark Ruffalo er en af dem, jeg rigtig har lagt mærke til her de sidste par år. Og han rykker højere og højere op på min liste. Jeg kan særligt godt li, at han spænder vidt. Min favoritter er indtil videre My Life Without Me og Eternal Sunshine of the Spotless Mind. De næste par film fra hans side, særligt All the Kings Men og Zodiach ser jeg meget frem til. Jeg tror dog ikke denne film er den, man kommer til at huske ham mest for...
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
Gravatar

#5 nakalay 18 år siden

#3 Knallert på havnen? Jeg bestilte dem, fordi jeg måske kunne afsætte dem til familie eller venner. Ingen ville dog komme i nærheden af billetterne, så de gik til spilde, og jeg smed dem ud. Er jeg undskyldt nu, hr. Gaylord?
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#6 Skobbolop 18 år siden

#2.. haha.. så fik du dem alligevel!... svineri! :D
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#7 filmz-lbw 18 år siden

Lyder ok og Cure's Just Like Heaven er jo et stort stort nummer.
I am smiling because they haven't found the bodies yet.
Gravatar

#8 Yossarian 18 år siden

hmm..

den ene tv-spot på tv3 for det til at ligne den sørgeligste film til dato.
den anden for den til at ligne en syg komedie..

gider ikke se den.
Gravatar

#9 filmz-Crystalstar1200 18 år siden

Jeg må ærligt indrømme at Reese er jo sød og så er det en dejlig film sammen med sin kæreste/kone/what ever - Selvom den ikke byder på de store overraskelser, er den bedre end de fleste fra samme skuffe. Bare kedelig at min kone ikke var med og jeg måtte se den alene o<:-)

4/6 også herfra !
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#10 filmz-Orion 18 år siden

#4 Jeg lagde først mærke til Buffalo i "Collateral", hvor han var virkelig god som Fanning, så jeg skal helt klart have set nogle af de film, du nævner med ham :)
"...and those black eyes roll over white..."

Skriv ny kommentar: